محمد حسن پور مطرح کرد :

الکلی های رشت هم مجوز دارند + عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : چندی پیش همایش الکلی های گمنام رشت در مجتمع خاتم الانبیا برگزار شد که یک علامت سئوال خیلی بزرگ در اذهان ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :  این علامت سئوال، مجوزی است که این افراد از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای جمع شدن و حتی برای راه اندازی تشکل دارند. آمار و نمونه ای در حال حاضر نمی شناسیم، ولی قطعا بودند گروه های موجه تری که بعد از سالها تلاش نتوانستند مجوزی از یک ارگان رسمی بگیرند. تعجب ما زمانی بیشتر شد که معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد که این گروه بیش از ۱۰ سال است که مجوز دارند.

محمد حسن پور در این خصوص گفت: انجمن NA  یا انجمن معتادان گمنام یک انجمن جهانی است، در ایران نیز شعبه دارد، ولی انجمنی مجزا تحت عنوان الکلی های گمنام وجود خارجی ندارد بلکه این افراد نیز زیر مجموعه همین انجمن مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: دنیا به این نتیجه رسیده است یکی از موثرترین روش هایی که می توان معتادان به مواد مخدر یا الکل و یا هر چیز دیگر را ترک داد، جمع کردن ترک کرده ها و صحبتهای آنان برای کسانی که خواهان ترک هستند می باشد، تا با تشویق و عبرت گیری از زندگی آنان به روند ترک مشتاقان ترک سرعت بخشیده و موثر واقع شوند.

وی ادامه داد: وزارت کشور و نیروی انتظامی قبول کرده که تجمعات این افراد را بر هم نزند و ما هم تلاش می کنیم تا آنها گمنام باقی بمانند تا آنها نیز برای ترک باقی دوستانشان گام های خوبی بردارند.

این مسئول اداره کل ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: این انجمن بیش از ۱۰ سال است که در شهرهای رشت، انزلی، املش و چند شهر دیگر گیلان فعال است و علاوه بر جلسات خصوصی روزانه در پارکها، به صورت عمومی نیز جلسات ماهانه در مکان های رسمی دارند.

حسن پور تاکید کرد: این انجمن که در بین اعضایش پزشک و مهندس و … نیز دیده می شود خروجی خوبی در این سالها داشت.

 اما علیرغم اظهارات این مقام رسمی اداره کل ارشاد اسلامی گیلان به نظر می رسد این انجمن متفاوت با آنچه NA خوانده شد باشد چرا که در تبلیغات آن از عبارت AA  استفاده شد و تنها در سه استان کشور از جمله گیلان اجازه فعالیت یافتند./ خزر آنلاین

Share