آیت الله قربانی خبرداد:

افتتاح بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه دررشت باحضور یکی ازمراجع

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت با اشاره به بازگشایی مدارس علمیه کشور، گفت: حوزه علمیه بزرگ امیرالمومنین(ع) که بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه است با حضور یکی از مراجع بزرگ به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

حذف و کاهش سرعت‌گیرها در جاده‌های مواصلاتی گیلان اقدام مناسبی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اینکه مسخره کردن دیگران از صفات منافقان است، اظهار کرد: نباید مردم را حقیر بشماریم و باید بدانیم مایه تمسخر انسان‌ها خود انسان است.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) همواره از تمسخر در مومنان اکراه داشتند، افزود: کسی که با زبان طلب توبه کند ولی در قلب اعتقادی به آن نداشته باشند خود را مسخره کرده است.ghorbani

امام جمعه رشت گفت: آتش جهنم از شهوات روشن می‌شود و آمادگی برای سفر آخرت انسان را به رستگاری می‌رساند.

قربانی با بیان اینکه دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد، تصریح کرد: کرامت یعنی بزرگواری و دارای ارزش بسیار داشتن است.

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت، میلاد دو شخصیت بزرگ که افتخار ایران بوده و مرجع طرافداران اهل بیت(ع) در مشهد و قم هستند، قرار دارد، گفت: حضرت معصومه (س) شخصیتی فاضله، مومنه، دانشمند و دانای به احکام دین بودند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی‌های حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: امروز بزرگان فقها در جوار حرم معصومه (ع) فقه آل محمد(ص) را تعلیم می دهند.

قربانی با بیان اینکه، کرامت امام رضا(ع) همواره مورد توجه مورخان جهان بوده است، بیان کرد: امام رضا(ع) حتی نسبت به دشمنان رافت داشت.

کشورهای اسلامی دارایی‌اشان را برای پیشرفت اسلام هزینه کنند

وی با گرامیداشت هفته حج، گفت: این روزها حاجیان خود را برای سفر به بیت‌الله الحرام آماده می‌کنند ولی متاسفانه امروز خانه خدا به دست وهابیون افتاده که مانع عبادت واقعی مردم است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان در عربستان به جای اینکه شیطان را رجم کنند، افزود: امروزه آنجا مرکز فرمانروایی شیطان بزرگ آمریکا شده است.

وی به نشست کنگره آمریکا و سخنرانی جان‌کری اشاره کرده و گفت: جان‌کری اعلام کرده یک دلار هم برای جنگ با سوریه هزینه نمی کنیم و تمامی هزینه ها را آل سعود، یخ‌نشین‌ها و شاه قطر پرداخت می‌کنند.

قربانی تصریح کرد: دنیای اسلام به‌جای اینکه پولش را برای پیشرفت اسلام کند، دارد پولش را برای نابودی اسلام هزینه می‌کند و متاسفانه مرکز شیطان بزرگ آمریکا،عربستان و یاران آن شده است.

خدا انتقام ۱۲۰۰۰شهید را از منافقین گرفت

خطیب جمعه رشت با اشاره به کشتار منافقین کمپ اشرف عراق، اظهار کرد: خداوند انتقام خوبی از کسانی که شهیدان رجایی و باهنر و ۱۲هزار نفر از مومنان را به شهادت رساندند، گرفت.

وی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری کمپ اشرف، افزود: صدام ۵۰هزار هکتار از خاک عراق را به منافقین داد تا به نفع صدام کار کنند و سه‌هزار نفر در اشرف وجود داشتند و تعدادی در لیبرتی فعال بودند و امروز شاهد پاک‌سازی کامل اشرف هستیم.

قربانی با بیان اینکه، ۵۳نفر از سران منافقین به درک واصل شدند، خاطرنشان کرد: علما و آیت‌الله احسانبخش توسط منافقین ترور شدند و انشا‌اله این منافقین با خشم انقلابیون عراقی از بین می‌روند.

آمریکا به دنبال دیپلماسی برای بحران سوریه است

وی با اشاره به جنگ‌طلبی و سخنان اوباما در مورد سوریه، خاطرنشان کرد: ایران، حزب‌الله و ارتش سوریه با حمایت روسیه باد اوباما را خالی کرد و آمریکایی‌ها مجبور به اجرای طرح روسیه شدند چون کسی برای جنگ با آمریکا همکاری نکرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حمله به سوریه توسط حزب‌الله، روسیه و مقامات سپاه نهی شده است، گفت: اگر آمریکا بخواهد به سوریه حمله کند، اسرائیل با خاک یکسان می‌شود و چاه‌های نفت عربستان به آتش کشیده شده و منطقه نیز به اتش کشیده می‌شود، امروز آمریکا با توجه به شرایط پیش آمده به دنبال دیپلماسی است.

افتتاح بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه در رشت

قربانی با اشاره به بازگشایی مدارس علمیه کشور، گفت: حوزه علمیه بزرگ امیرالمومنین(ع) که بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه است با حضور یکی از مراجع بزرگ به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه امیرالمومنین(ع) طلاب خارجی را نیز پذیرش می کند، گفت: در فاز نخست ۱۰۰طلبه از ۲۰ کشور دنیا در این حوزه تحصیل می‌کنند و ۱۵۰طلبه گیلانی نیز در این حوزه پذیرفته شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: با افتتاح این حوزه علمیه، گیلان به قطب فرهنگی کشور تبدیل می‌شود و به زودی و با تکمیل فاز دوم و سوم شاهد افزایش طلاب به یک‌هزار و ۸۰۰ نفر خواهیم بود./تسنیم

Share