اشتغال‌ زایی ۵۰ هزار نفر نتیجه حضور تعاونی ها در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از اشتغال‌زایی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در قالب تشکیل تعاونی‌ها تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از اشتغال‌زایی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در قالب تشکیل تعاونی‌ها تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

24323

خسرو صادقی  امروز در مراسم همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر صومعه سرا تعاونی‌ها را بازوان مهم اقتصادی در کشور دانست.

*همکاری لازمه موفقیت تعاونی‌ها است

وی با بیان اینکه سرعت و جهش فعالیت تعاونی‌ها در راستای تقویت فضای اقتصادی کشور باید افزایش یابد، تصریح کرد: همدلی، همکاری و همراهی لازمه موفقیت و توسعه تعاونی‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، روحیه همکاری و تعامل در تعاونی‌های این استان را مناسب خواند و افزود: تقویت این روحیه همدلی و جهادی موجب دستیابی کشور به مدارج بلند اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: حاصل تلاش تعاون‌گران رفاه اجتماعی در کشور را فراهم می‌کند.

*تعاونی‌های گیلان از سهم ۲۵ درصدی مشارکت اقتصادی کشور عقب مانده‌اند

صادقی با اشاره به سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، متذکر شد: تعاونی‌های کشور به‌ویژه گیلان به دلایل مختلف از سهم ۲۵ درصد مشارکت اقتصادی عقب مانده‌اند که باید کاستی‌های این حوزه جبران شود.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از تعاون‌گران برتر گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور تعاون‌داران گیلان برگزار می‌شود.

*اجرای ۲۷ طرح تعاونی گیلان با اشتغالزایی ۱۶۰۰ نفر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به هفته تعاون و برنامه‌های در حال اجرای این نهاد، تصریح کرد: در هفته تعاون جاری بالغ بر ۲۷ طرح در بخش‌های کشاورزی، خدمات، تولید و صنعت در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، طرح‌های مذکور با اعتباری بالغ بر ۵۵۷ میلیارد ریال برای ایجاد یک‌هزار و ۶۵۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

صادقی با تصریح بر اینکه گیلان ۲۵ هزار تعاونی فعال دارد، یادآور شد: برای فعال‌سازی تعاونی‌های راکد گیلان نیز برنامه داریم.

وی اضافه کرد: برای تشکیل ۲۵ هزار تعاونی فعال گیلان بالغ بر یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

*اشتغالزایی ۵۰ هزار نفر تا پایان امسال در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به تعهدات این استان برای ایجاد اشتغال، اظهار کرد: تا پایان امسال برای ۵۰ هزار نفر در قالب تشکیل تعاونی‌ها در گیلان شغل ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: از میزان تعهدات مذکور تاکنون حدود ۲۱ هزار شغل در گیلان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، صادقی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در سال گذشته موفق به ایجاد اشتغال بیش از میزان تعهدات خود شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مهم در سال جاری نیز تحقق مضاعف یابد./(SCNA)

 

Share