استاندار گیلان : ۴۰ درصد از تعهدات اشتغال در استان تحقق یافته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : هاشم نیا گفت : تا پایان هفته ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر از کسانی که اشتغال یافته‌اند اما هنوز وارد سامانه نشده‌اند، در سامانه رصد گیلان ثبت شوند چرا که عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در این سامانه توسط مسئولان در تهران بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : تا پایان هفته ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر از کسانی که اشتغال یافته‌اند اما هنوز وارد سامانه نشده‌اند، در سامانه رصد گیلان ثبت شوند چرا که عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در این سامانه توسط مسئولان در تهران بررسی می‌شود.

کیهان هاشم‌نیا  امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‏گذاری گیلان که در استانداری برگزار شد، درخصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد گیلان اظهار کرد: سهم اشتغال استان ۴۱ هزار و ۳۹۱ نفر بوده که تا امروز ۱۱ هزار و ۳۶۶ نفر در سامانه ثبت شده است که دستگاه‏ها باید سامانه را بروز کنند تا این عقب ماندگی جبران شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به ۴۰ درصد از تعهدات‏مان در زمینه اشتغال استان عمل کرده‌ایم، افزود: باید تا پایان هفته ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر نیز که اشتغال یافته‌اند اما هنوز وارد سامانه نشده‌اند در سامانه رصد گیلان ثبت شوند چرا که عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در این سامانه توسط مسئولان در تهران بررسی می‌شود.

هاشم‌نیا درخصوص مشاغل خانگی و کسب و کار خرد گفت: ۱۳۵ میلیارد تومان در سال ۹۱ سهم استان بود که تاکنون حدود ۴۹ میلیارد تومان کسب شده ‌است زبرا برای برخی از بانک‌ها سهمی را که سال گذشته در نظر گرفته شده ‌بود، تحقق نیافته و تاکنون بانک ملی و ملت بهترین عملکرد را در این خصوص داشته‌اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‌های موجود در گیلان اولین پارک فرهنگی کشور در گیلان احداث می‌شود، تصریح کرد: این پارک در فضایی به مساحت ۴۰۰ هکتار در حال احداث است که در آن مکان نمادهای فرهنگی بومی و محلی استان، ملی و بین‏المللی به نمایش گذاشته می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویانی که قادر به سفر کردن به نقاط مختلف کشور نیستند با مراجعه به این پارک با نمادهای ارزشمند کشورمان و همین‏طور جهان آشنا شوند.

وی افزود: این پارک می‌تواند مرکزی برای برگزاری جشنواره‌های ملی، بومی و محلی باشد و همچنین با جذب سرمایه‌گذار می‌توان اقامتگاه‌های طبیعی براساس تاریخ گیلان را تاسیس کرد.

هاشم‌نیا با بیان اینکه بنیاد مستضعفان پذیرفته بخشی از سرمایه‌گذاری‌های خود را در گیلان انجام دهد، بیان کرد: زراعت چوب در مساحت ۵۰۰ هکتاری و احداث کارخانه بزرگ ام دی اف در شرق گیلان دو مورد از کارهایی است که قرار است توسط سرمایه‌گذاری این بنیاد در گیلان انجام شود.

استاندار با تاکید بر توسعه و پرورش گیاه استویا گفت: استویا گیاهی است که ۳۰۰ برابر شیرین‌تر از قند معمولی است که جذب بدن نمی‌شود و برای بیماران دیابتی مضر نیست، گز اصفهان نیز از همین گیاه تولید می‌شود و همچنین برای سلامت جامعه و جلوگیری از بیماری در صنایع تولید شیرینی و نوشابه می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه گیاه استویا در حال حاضر حدود ۷ سال در ۴ هکتار از مزارع گیلان تولید می‌شود، گفت: برای اینکه گسترش استویا انجام شود باید عرصه‌های غیر قابل کاشت درخت و عمدتا در جنگل‌ها فضایی که به دلیل وجود فشار قوی بلااستفاده است برای کشت و پرورش گیاه استویا استفاده شود که توجیه اقتصادی خوبی نیز برای استان خواهد داشت؛ این گیاه در حال حاضر به صورت پودر تولید می‌شود و کشور چین بزرگترین تولیدکننده این گیاه است./ایسنا

 ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share