اختتامیه جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در مطبوعات برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :دبیر جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات کشور از برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره همراه با معرفی برگزیدگان در گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :علی اسماعیل­پور اظهار کرد: جشنواره مذکور از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که برای سومین سال متوالی در استان گیلان برگزار می­شود.

خبرگزاری فارس: اختتامیه جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در مطبوعات برگزار می‌شود

وی با اشاره به آغاز فراخوان سومین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات کشور از اواخر فروردین امسال، گفت: تا پایان مهلت ارسال آثار، تعداد ۴۳۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

این مسئول ادامه داد: از این تعداد ۲۹۸ اثر مربوط به بخش مطبوعات در مقاله، یادداشت، گزارش، مصاحبه، عکس، داستان کوتاه، خاطره و شعر و ۱۳۷ اثر در مربوط به بخش فعالیت کارشناسان مطبوعات و مسئولان دبیرخانه‌های جشنواره‌های موضوعی استان­ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: آثار ارسالی از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، گیلان، زنجان، کردستان، همدان، سیستان و بلوچستان و کرمان ارسال شده است.

وی اضافه کرد: پس از داوری آثار توسط هیئت داوران متشکل از احمد خادم‌المله، امید مسعود و وحید عقیلی که در مرکز مطالعات معاونت مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت، تعداد ۱۹ نفر به عنوان نفرات برتر جشنواره از سراسر کشور انتخاب شدند.

به گفته اسماعیل­پور، از این نفرات در آیین اختتامیه جشنواره که ساعت ۵ عصر روز پنج­شنبه ۲۱ شهریور جاری در حسینه اعظم حرم آقا سید جلال‌الدین اشرف (ع) آستانه‌اشرفیه برگزار می­شود، تجلیل می‌شود.

دبیر سومین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات کشور در پایان به بخش­های جانبی این جشنواره در استان گیلان اشاره کرد و افزود: مراسم گرامیداشت آقا سید جلال‌الدین اشرف برادر گرامی حضرت امام رضا (ع) با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه‌اشرفیه و هیئت امنای حرم مطهر، روز جمعه ۲۲ شهریور در این شهر برگزار می­شود.

وی اضافه کرد: همچنین همایش استانی شعر گیلکی رضوی با نام «ایته حرم دیل تنگی» توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن شعر شهرستان رشت، روز شنبه ۲۳ شهریور در رشت برگزار می­شود./فارس

Share