زمان بی قانونی ها گذشته است

آقای بخشدار به این سوال ها پاسخ دهید ؟

به گزارش دیارمیرزا ساعت ۸ شب ششم شهریور ، سیصد نفر پشت درب سالن اجرای برنامه بلیط به دست ایستاده اند اما با گذشت نیم ساعت از زمان اجرا درب باز نشده که ناگهان خبری همگان را به بهت فرو میبرد ، ” اجرای کنسرت بدلیل عدم دستور بخشدار ملغی می باشد .”

اختصاصی  دیارمیرزا چند وقتی است که بیلبورد های تبلیغاتی در شهرهای مختلف استان گیلان نمایشگر و مٌبلغ اجرای کنسرتهای موسیقی هنرمندان بنامی چون  احسان خواجه امیری ، رضا صادقی ، فرزاد فرزین و … میباشد .

برپایی این کنسرتها نشان از نگاه ویژه مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به موسیقی و ایجاد فضاهای سالم و شاد در مقابل هجمه موزیک های مبتذل و بی پایه و اساس شبکه های ماهواره ای برای به ابتذال کشاندن جوانان کشورمان می باشد.13209

عنایت مدیران فرهنگی استان شامل حال یکی از بخش های شهرستان رشت  نیز شد و گروه گیل نوا که اکثرآ از شاگردان افتخار موسیقی فلکلور گیلان استاد فریدون پوررضا هستند نیز مجوز اجرای موسیقی در این بخش را کسب نمودند . ساعتها تمرین و هم نوازی برای اجرای ایده آل ، برنامه چند ماهه این گروه بود . مسئولین برگزاری نیز پس از اخذ مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی های لازم را جهت اخذ مجوز های امنیتی و اخلاقی کنسرت پشت سرگذاشتند و سر انجام جواز اجرای کنسرت در تاریخ ۶ شهریور برای این گروه صادر گردید .

اما ساعت  ۸ شب  ششم شهریور  ، سیصد نفر پشت درب سالن اجرای برنامه بلیط به دست ایستاده اند اما با گذشت نیم ساعت از زمان اجرا درب باز نشده که ناگهان خبری همگان را به بهت فرو میبرد ، ” اجرای کنسرت بدلیل عدم دستور بخشدار  ملغی می باشد .”

سئوال اینجاست که آیا بر اساس قانون اخذ مجوز اجرای کنسرت از ادارات فرهنگی و انتظامی برای اجرا لازم و کافی نیست؟

حال باید دید ابتذال در آواز های غم آلود استاد فریدون پوررضا از ترانه های شاد و ضربی هنرمندانی که در طی هفته های اخیر در منطقه آزاد انزلی به اجرا پرداخته اند بیشتر است ؟

و در خاتمه اینکه آیا پخش موسیقی از تلویزیون خانه های مردم این بخش  امکان تحریم برنامه های صدا و سیما را در این شهر بدنبال خواهد داشت ؟

Share