آغاز ثبت‌نام زمینی زائران کربلای معلی از گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا حسن یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه مرحله پیش‌ثبت‌نام اینترنتی کربلای معلی زائران گیلانی آغاز شده است، گفت: پیش‌ثبت‌نام زائران از ۱۶ تا ۲۹ شهریور آغاز می‌شود. وی تاریخ اعزام زائران را از ۱۶ مهر امسال تا ۲۲ آبان سال جاری عنوان کرد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا حسن یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه مرحله پیش‌ثبت‌نام اینترنتی کربلای معلی زائران گیلانی آغاز شده است، گفت: پیش‌ثبت‌نام زائران از ۱۶ تا ۲۹ شهریور آغاز می‌شود.

وی تاریخ اعزام زائران را از ۱۶ مهر امسال تا ۲۲ آبان سال جاری عنوان کرد و گفت: این سفر به صورت زمینی برنامه‌ریزی شده است.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه بین متقاضیان از روز شنبه ۳۰ شهریور قرعه‌کشی انجام می‌شود، افزود: نتیجه این قرعه‌کشی روز یکشنبه ۳۱ شهریور در سامانه پیش‌ثبت‌نام عتبات عالیات قرار می‌گیرد.

وی درباره نحوه ثبت‌نام متقاضیانی که دسترسی به اینترنت ندارند، خاطرنشان کرد: متقاضیان تشرف که دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر زیارتی مجاز از سازمان حج و زیارت گیلان اقدام کنند.

یگانه، با تصریح بر اینکه پیش‌ثبت‌نام در هر یک ازدفاتر زیارتی به منزله تشرف به کربلای معلی از طریق همان دفتر نیست، یادآور شد: دفاتر زیارتی حق دریافت وجوه بیشتر از مبالغ مورد نظر را ندارند.

وی، هزینه پیش‌ثبت‌نام در دفاتر زیارتی گیلان را گروه‌های تا دو نفر مبلغ ۲۰ هزار ریال، گروه‌های تا هفت نفر مبلغ ۳۰ هزار ریال و ثبت‌نام گروهی تا ۳۵ نفر را مبلغ ۷۰ هزار ریال ذکر کرد.

این مسئول متذکر شد: در صورتی که تعداد افراد پیش‌ثبت‌نام شده از ظرفیت اعزام در ماه‌های مذکور بیشتر باشند، اولویت تشرف گروه‌ها طبق قرعه تعیین و اعلام می‌شود.

وی داشتن روادید با اعتبار حداقل شش ماه از تاریخ اعزام را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: فرزندان بالای ۱۷ سال نیز باید روادید مستقل داشته باشند.

Share