به گزارش دیارمیرزا

پایگاه اطلاع رسانی کدام نماینده گیلان در مجلس فعال می باشد ؟

به گزارش دیار میرزا اهمیت اطلاع رسانی در فضای مجازی بر هیچکس پوشیده نیست، بالاخص اگر قرار باشد یک پایگاه اطلاع رسانی اخبار مربوط به یک نماینده را پوشش داده و گزارشی از آخرین فعالیت های وی به مردم ارائه دهد.

به گزارش دیار میرزا اهمیت اطلاع رسانی در فضای مجازی بر هیچکس پوشیده نیست، بالاخص اگر قرار باشد یک پایگاه اطلاع رسانی اخبار مربوط به یک نماینده را پوشش داده و گزارشی از آخرین فعالیت های وی به مردم ارائه دهد.

نمایندگان گیلان همواره از تعداد بالای تماس های تلفنی شان می نالند. برخی که اصلا جواب نمی دهند، برخی به سختی جواب می دهند، برخی هم مانند جعفرزاده و کوچکی نژاد با همان اولین زنگ پاسخ می دهند.

از همین رو سری به سایت های منتسب به هر نماینده زدیم تا ببینیم کدام نماینده بیشتر از همه به سایتش اهمیت می دهد و پایگاه اطلاع رسانی کدام نمایندگان اصلا در دسترس نیست؟!!

لازم به ذکر است در عصر شنبه، نهم شهریور ۹۲ که درحال تهیه این گزارش بودیم، به نکات جالبی برخوردیم:

مهرداد لاهوتی

پایگاه اطلاع رسانی لاهوتی نماینده مردم لنگرود با آدرس http://mlahouti.ir/ در دسترس می باشد. از نکات جالب این سایت می توان به نمایش عکس های قدیمی لنگرود در صفحه نخست اشاره کرد. دسته بندی های اخبار هم تقریبا مناسب بوده اما هر چه گشتیم خبری جدیدتر از ۲ مرداد ۹۲ ندیدیم. آن هم یک خبر مربوط به فراکسیون که در آن از لاهوتی به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی به رئیس جمهور برای تصدی ریاست سازمان محیط زیست نام برده شده بود.

بیشترین اخباری که از فعالیت این نماینده بر روی خروجی سایت شان قرار گرفته، مربوط به تیرماه می باشد. حال چرا از ابتدای مرداد ماه تا به امروز مسئولین به روز رسانی سایت لاهوتی اینقدر تنبل شده اند، مشخص نیست.

 

با این اوصاف باید بگوییم متاسفانه پایگاه اطلاع رسانی لاهوتی چندان هم به روز نیست و با آن که از لاهوتی به عنوان یکی از نماینده های فعال گیلان نام می برند، حداقل سایت این  نماینده نمی تواند مصداقی بر این امر باشد.

به طور کلی نقاط ضعف و قوت سایت این نماینده را می توان به این صورت دسته بندی کرد:

نقاط قوت:

–         طراحی مناسب

–         مدت انتظار کم برای دستیابی به سایت

نقاط ضعف:

-عدم به روز رسانی مناسب

– ثبت نام سایت غیرفعال است

عطالله حکیمی  

پایگاه اطلاع رسانی حکیمی در آدرس http://www.ataollahhakimi.ir/Default.aspx  قابل دستیابی است. از نکات جالب سایت حکیمی اینست که مثلا دوزبانه است اما قسمتی که برگردان سایت به زبان انگلیسی است اصلا کار نمی کند!!!

نکته دیگری که گفتنش از خالی از لطف نیست اینست که وقتی بر روی قسمت اخبار در سایت کلیک می کنید و انتظار دارید گزارش کاملی از فعالیت این نماینده در مجلس و آخرین اخبار مهم ایران و جهان را ببینید در کمال تعجب می بینید که هیچ خبری موجود نیست.

 

قسمت دسته بندی فعالیت ها هم کلا کار نمی کند و آخرین خبری هم که در این سایت در قسمت “در رسانه ها” انعکاس پیدا کرده مربوط یه عهد عتیق یعنی قبل از چاپ اسکناس ۱۰ هزار تومانی و تاریخ ۰۳/۰۶/۱۳۸۴ می باشد.

 

بنابراین  باید گفت اگر آقای حکیمی کلا از خیر سایتش بگذرد، شاید کمتر مورد انتقاد قرار گیرد!

ناصر عاشوری

عاشوری سومین نماینده ایست که در اینجا پایگاه اطلاع رسانیش را بررسی کردیم. پایگاه اطلاع رسانی عاشوری به آدرس http://www.ashori.ir/ در دسترس می باشد اما وقتی به این سایت مراجعه می کنید با پیغام آنکه سایت در حال به روز رسانی می باشد، مواجه می شوید. با این پیغام دیگر حرف و حدیثی باقی نمی ماند تا بررسی کنیم و ببینیم آخرین به روز رسانی چند روز قبل انجام شده است. حال اینکه سایت آقای عاشوری چه وقتی از به روز رسانی خارج می شود خدا عالم است.

 

حسن خسته بند

به نظر، مسئولان به روز رسانی پایگاه مهندس خسته بند، خسته اند. آخرین پیغامی که در قسمت اخبار سایت این نماینده به چشم می خورد، پیام تبریک مربوط به نوروز ۹۲ می باشد!! جالب تر آنکه در قسمت ارتباط با نماینده هیچ چیزی به چشم نمی خورد. نه شماره تماسی و نه پست الکترونیکی.

آخرین مصاحبه ای هم که از این نماینده در سایت قرار گرفته مربوط به سال ۸۹ می باشد!

به نظر سایت این نماینده هم مانند نمایندگانی که تا به اینجا سایتشان را بررسی کرده ایم به امان خدا رها شده است.

 

جبار کوچکی نژاد

وقتی به پایگاه اطلاع رسانی این نماینده به آدرس http://www.kochakinezhad.ir/ مراجعه کردیم، باکمال تعجب اصلا سایتی در دسترس نبود اما وقتی در google نام کوچکی نژاد را جستجو کنید تعجبتان بیشتر می شود وقتی بفهمید که آدرس پایگاه رسمی این نماینده http://www.fajregilan.ir می باشد، حالا kochakinezhad.ir چه عیبی داشته و چرا خارج از دسترس است، مشخص نیست.

در این گزارش هم همان http://www.fajregilan.ir را بررسی کردیم.

از نکات جالب توجه دسته بندی مناسب اخبار به سه قسمت اخبار نماینده، اخبار گیلان و اخبار ایران و جهان می باشد. از نکات بسیار خوب و جالب توجه سایت، وجود قسمتی برای ارسال گزارشات مردمی مربوط به مشکلات شهر می باشد.  وجود سامانه پیام کوتاه و همچنین به روز بودن سایت از دیگر نقاط قوت این سایت می باشد.

در کل پایگاه اطلاع رسانی کوچکی نژاد را می توان تا اینجای گزارش بهترین در میان سایت سایر نمایندگان حداقل از نظر به روز بودن مطالب دانست.

 

حمیدرضا خصوصی

پایگاه اطلاع رسانی حمیدرضا خصوصی نماینده مردم صومعه سرا از دسترس خارج بود. یا بهتر است بگوییم هر چه تلاش کردیم در دسترس ما نبود.

این پایگاه که باید از آدرس http://www.khososi.ir/ قابل دستیابی باشد، چند وقتی است که از دسترس خارج است.

دکتر قربانی

دکتر قربانی یکی از نمایندگانی است که ارتباط خوبی با رسانه ها دارند اما  با این حال باید دکتر قربانی نماینده آستانه را هم به جمع نمایندگانی اضافه کنیم که توجهی به فضای مجازی نداشته اند . یا شاید هم ایشان از فعال نبودن سایتشان بی خبرند ؟؟؟.

به هر حال پایگاه این نماینده باید از آدرس http://www.dr-ghorbani.ir/ قابل دستیابی باشد که نیست.

دکتر تامینی

قضیه تامینی اما متفاوت است. نظرسنجی سایت تامینی که با آدرس http://www.tamini.parliran.ir  قابل دسترسی است،چندان با استقبال بازدیدکنندگان روبرو نشده و تا زمان تهیه این گزارش تنها ۱۱ نفر در آن شرکت کرده اند.

در قسمت ارتباط با نماینده هم فرمی برای ارسال پیغام وجود ندارد اما باز جای شکرش باقیست که حداقل تلفن هایی برای تماس وجود دارد.

قسمت اخبار هم به روز بوده اما متاسفانه دسته بندی مناسبی برای اخبار لحاظ نشده به طوریکه نمی توان از میان خبرها به راحتی اخبار کشوری را از اخبار نماینده تفکیک کرد. با این حال باید گفت سایت تامینی به روز بوده اما چندان قالب مناسب برای جذب خوانندگان ندارد.

 

محمدمهدی رهبری املشی

عجیب ترین جای گزارش اینجاست. وقتی که وارد سایت رهبری املشی به آدرس WWW.RAHBARIAMLASHI.COM  می شوید ناگهان به صورت خودکار به صفحه ای هدایت می شوید که نه زبانش را می فهمید و نه می دانید که اصلا چیست و درباره چه صحبت می کند.

 

ما که هر چه سعی کردیم و از دوستان اهل فن! هم پرسیدیم، کسی نتوانست بگوید چرا از سایت آقای املشی ناگهان به این سایت منتقل می شویم!!

محمود شکری

 

شکری الحق و الانصاف به ظاهر سایتش توجه ویژه ای کرده اما در به روز رسانی چندان دقیق نبوده است. آخرین خبری که در سایت شکری به روز شده پیام تبریک ایشان به مناسبت روز خبرنگار در تاریخ ۱۷ مرداد بوده است. اما یکی از نقاط قوت سایت، قسمت پاسخگویی اینترنتی آن است که کاربر می تواند درخواستش را ارسال کرده و جواب را از طریق همین سایت دریافت کند.

سایت هر چند دسته بندی های مختلفی دارد اما تنها قسمت آخرین اخبار کار می کند و مابقی به امان خدا رها شده است.

در مجموع باید گفت پایگاه اینترنتی این نماینده هم هر چند در نگاه اول جذاب می باشد اما از نظر به روز بودن و همچنین سایر قابلیت ها چنگی به دل نمی زند به نحوی که نمی توان شکری را هم به عنوان یکی از نماینده های اینترنت باز! به حساب آورد.

ضمنا پایگاه اینترنتی این نماینده از آدرس http://mahmoudshekary.ir/ قابل دسترسی می باشد.

ایرج ندیمی

 

رئیس مجمع نمایندگان و نماینده فعال مردم لاهیجان در اینترنت هم حرف اول را می زند. طراحی منحصر به فرد، دسته بندی مناسب، به روز بودن و دارا بودن یک پرتال خبری همه و همه حکایت از این دارد که ندیمی به خوبی بر اهمیت فضای مجازی واقف است و با راه اندازی سامانه دبیرخانه و ارسال درخواست و دریافت پاسخ از همین سامانه تا حد زیادی از تماس تلفنی خودش کاسته! و همچنین خیل وسیعی از مردم را هم راحت کرده است.

صفر نعیمی رز

پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم آستارا هم به روز بوده و هم کامل. هر چند برخی قسمت ها هنوز هم جای کار دارد اما قسمت اخبار سایت، به خوبی اخبار نماینده را پوشش داده و جایی برای حرف باقی نمی گذارد ولی به نظر سایت در نگاه اول کمی شلوغ به نظر می رسد. برای بازدید از پایگاه اطلاع رسانی این نماینده به آدرس http://www.safar-naeimi.ir رجوع کنید.

منبع:خزرآنلاین

Share