کوچکی نژاد:افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت/تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد

جبار کوچکی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: امسال بودجه کشور ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود ۱۶۶ هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی اختصاص دارد. *افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت وی با اشاره به افزایش حقوق ۲۵ درصدی کارکنان دولت، تصریح کرد: این افزایش حقوق موجب رشد بودجه عمومی دولت […]

جبار کوچکی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: امسال بودجه کشور ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود ۱۶۶ هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی اختصاص دارد.

*افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت

وی با اشاره به افزایش حقوق ۲۵ درصدی کارکنان دولت، تصریح کرد: این افزایش حقوق موجب رشد بودجه عمومی دولت می‌شود در حالی که قانون به افزایش بودجه عمرانی کشور تأکید دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس، با بیان اینکه باید به نیروهای خدماتی و قراردادی نیز توجه داشت، گفت: افزایش حقوق کارکنان رسمی نباید موجب شود تا نسبت به پرداخت حقوق نیروهای خدماتی و قراردادی بی‌توجه باشیم.

وی افزود: در کمیته برنامه‌ریزی استان باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شود که به همگان حقوق تعلق گیرد.

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه مدیران باید برای جذب بودجه‌های هنگفت به قانون تسلط داشته باشند، ادامه داد: اگر مدیران به احکام بودجه کشور تسلط کافی داشته باشند می‌توانند اعتبارات خوبی را جذب کنند.

وی درباره دادن هدایا به برخی از اداره‌ها توسط دیگر دستگاه‌ها، متذکر شد: دادن هدیه توسط برخی از دستگاه‌ها به دستگاه‌های دیگر در قانون بودجه لغو شده بود اما اخیراً این مسئله دوباره تصویب شد.

به گفته این مسئول، اداره‌های توانمند می‌توانند به دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، کمیته امداد، دستگاه‌های ورزشی و… کمک کنند.

*تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد

وی درباره قانون بازنشستگی پیش از موعد گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد تمدید شده است و دستگاه‌ها می‌توانند از محل صرفه‌جویی و فروش اموال خود کارکنان را بدون سنوات ارفاقی بازنشسته کنند.

کوچکی‌نژاد، به دستورالعمل‌های جدید صادره برای حافظان و قاریان قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در گذشته جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده‌های آنها از پرداخت شهریه معاف بودند و از امسال نیز دو گروه حافظان قرآن و قاریان ممتاز کشور نیز از این امتیاز بهره‌مند می‌شوند.

*اختصاص تسهیلات به ایثارگران در ردیف بودجه کشور

وی با بیان اینکه یک ردیف بودجه برای پرداخت تسهیلات به ایثارگران در نظر گرفته شده است، متذکر شد: این تسهیلات در قالب چهار درصد کارمزد پرداخت می‌شود.

به گفته نماینده مردم رشت در مجلس، این تسهیلات برای شهرهایی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و برای مراکز شهرها ۵۰ میلیون و روستاها نیز تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به صندوق توسعه ملی تصریح کرد: صندوق توسعه ملی یکی از صندوق‌های سرمایه‌دار و متمول است که بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار در اختیار آن وجود دارد.

کوچکی‌نژاد افزود: ۱۰ درصد از مبالغ موجود در این صندوق مربوط به بخش‌های کشاورزی، پنج درصد متعلق به کمیته امداد و خانواده بهزیستی و ایثارگران و دو درصد مربوط به قطار شهری و ۱۰ درصد ویژه مسکن است.

وی، بیشترین درآمد را از محل فروش نفت دانست و خاطرنشان کرد: اکنون کمتر از یک میلیون بشکه نفت روزانه صادر می‌شود و کاهش صادرات در زمینه نفت بودجه را تحت تأثیر قرار داده است.

*بودجه مستقل ۶ دستگاه گیلان

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امسال در کمیسیون تلفیق کوشیدیم تا شش دستگاه گیلان به دستگاه‌های مستقل کشوری تبدیل شود که با محقق شدن این مهم از این پس برای شش دستگاه بودجه مستقل در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: هر اندازه که بتوانیم دستگاه‌ها را مستقل می‌کنیم زیرا سرفصل بودجه استان افزایش می‌یابد.

کوچکی‌نژاد درباره وضعیت بودجه گیلان تصریح کرد: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در بخش‌های عمرانی و جاری به گیلان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است.

Share