کعبه دیگر دیده نمی شود! + تصاویر

به گزارش دیارمیرزا و به نقل از  ابنا ، در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، بیش از یک میلیون مسلمان در مسجدالحرام حضور یافتند و اقامه نماز کردند. عده ای نیز با زبان روزه و در گرمای سوزان مکه، زحمت بالا رفتن از کوه نور را به جان خریدند تا وقت غروب از […]

به گزارش دیارمیرزا و به نقل از  ابنا ، در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، بیش از یک میلیون مسلمان در مسجدالحرام حضور یافتند و اقامه نماز کردند.

عده ای نیز با زبان روزه و در گرمای سوزان مکه، زحمت بالا رفتن از کوه نور را به جان خریدند تا وقت غروب از جوار غار حرا چشم به کعبه بدوزند و خانه خدا را تماشا کنند.

از این به بعد، چه در شب و چه در روز، از ارتفاعات مکه نمی توان کعبه را دید.

برای پیدا کردن جهت دقیق قبله و محل کعبه، کافیست برج ششصد متری مشرف به حرم را دید و به سمت قبله ایستاد. هنگام قنوت و قیام هم، همین برج و ساعت مقابل چشم خواهد بود.

این برج با ۸۱۷ متر ارتفاع، دومین برج بلند دنیاست و ساعت هایی که آلمانی ها برایش ساخته اند با ۴۳ متر در ۴۵ متر مساحت، بزرگ ترین ساعت دنیاست. هر ساعت، زمان را به وقت گرینویچ و لندن، توکیو، پاریس و نیویورک نشان می دهد. حاکمان سعودی سی میلیارد دلار برای ساختن آن هزینه کردند و ساختمان برج نیز به هتل و مراکز تبلیغی و دینی اختصاص یافته است.

Share