کاهش ۷۰ درصدی حجم تبادلات ایران و روسیه

به گزارش دیارمیرزا ماکسیم بارانوف امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه مسایل بانکی از جمله مشکلات تجاری دو کشور ایران و روسیه است، اظهار کرد: شرایط مساعدی برای افتتاح نمایندگی شعبات بانکی روسیه در ایران وجود دارد و اطلاعات کامل ارائه شده است. وی سرمایه‌گذاری در این زمینه را […]

به گزارش دیارمیرزا ماکسیم بارانوف امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه مسایل بانکی از جمله مشکلات تجاری دو کشور ایران و روسیه است، اظهار کرد: شرایط مساعدی برای افتتاح نمایندگی شعبات بانکی روسیه در ایران وجود دارد و اطلاعات کامل ارائه شده است.خبرگزاری فارس: کاهش 70 درصدی حجم تبادلات ایران و روسیه

وی سرمایه‌گذاری در این زمینه را یکی از ساختارهای تعریف شده در برطرف شدن مشکلات بانکی دو کشور دانست و گفت: نقش سرمایه‌گذاران روسیه و ایرانی در این زمینه مهم است.

سرکنسول روسیه در رشت به در نظر گرفتن ۱۰۰ هکتار زمین در گیلان برای کشت محصولات کشاورزی از جمله سبزیجات و خیار به روسیه اشاره کرد و افزود: استاندار گیلان عنوان کرد که یا اختصاص این زمین می‌توانند سبزیجات خود را مستقیم به روسیه صادر کنند.

وی، با بیان اینکه هنوز جانمایی این زمین مشخص نشده است، تصریح کرد: برای پیدا شدن سرمایه‌گذار این پروژه از مالکان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در روسیه کمک می‌گیریم.

بارانوف، ادامه داد: در صورت اجرایی شدن پروژه مذکور امکان صادرات مستقیم از گیلان به روسیه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد که اکنون در حد یک ایده مطرح شده است.

وی، با اشاره به اینکه بازار فروش خیار در روسیه وجود دارد، تصریح کرد: می‌توان تولید این محصول را در گیلان انجام داد.

سرکنسول روسیه در رشت از کاهش حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه ابراز نارضایتی کرد و یادآور شد: حدود ۷۰ درصد حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه کاهش یافته است.

وی، استفاده نکردن از ظرفیت‌های تجاری دو کشور را دلیل این کاهش عنوان کرد.

بارانوف، به مسئله برقراری پرواز مستقیم رشت به آستراخان اشاره کرد و متذکر شد: آمادگی برقراری این پرواز از طرف روسیه وجود دارد و قراردادهای اولیه با فرودگاه رشت نیز بسته شد اما شرکت متولی پرواز هنوز اعلام آمادگی نکرده است.

وی، درباره ایجاد سرای تجاری ایران در آستراخان روسیه و نصب مجسمه عمر خیام در این کشور، خاطرنشان کرد: پروژه سرای تجاری ایران در آستراخان و مجسمه عمر خیام در دست بررسی است.

این مقام روسی، سرمایه‌گذاری ایران در بنادر روسیه را از جمله برنامه‌های مطرح شده ذکر کرد و یادآور شد: طرف ایرانی تمایل دارد برای ساخت بنادر در آستراخان روسیه سرمایه‌‌گذاری کند و برنامه‌ریزی در این زمینه در حال انجام است.

وی راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری را از موارد مورد بحث با استاندار گیلان ذکر کرد.

Share