چه کسی رای مردم رشت را پنهان کرده بود؟

به گزارش دیارمیرزا :رجب محمدپور دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان ضمن اشتباه خواندن خبر این خبرگزاری گفت: صندوق شماره ۱۳۹ به همراه ته چک ها و آرای باطله که از پیش توسط فرمانداری و هیئت نظارت رویت شده بود فقط برگه های صحیح که اسامی نامزدها در ان نوشته شده بود و تعداد […]

به گزارش دیارمیرزا :رجب محمدپور دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان ضمن اشتباه خواندن خبر این خبرگزاری گفت: صندوق شماره ۱۳۹ به همراه ته چک ها و آرای باطله که از پیش توسط فرمانداری و هیئت نظارت رویت شده بود فقط برگه های صحیح که اسامی نامزدها در ان نوشته شده بود و تعداد آن هم به ۹۰۷ برگ می رسید موجود نبود که اکنون می گویند پیدا شد ولی تا الان (ظهر سه شنبه) دادستانی هنوز گزارش به ما نداده است.

سید ولی الله عظمتی فرماندار رشت نیز ضمن غیرحرفه ای خواندن کار این خبرگزاری گفت: صندوق که همین جاست برخی محتویاتش که همان تعرفه های صحیح بود موجود نبود که الان در حوزه اخذ رای یعنی دبستان نگین محل صندوق شماره ۱۳۹ پیدا شد.

وی افزود: مدیر مدرسه خبر پیدا شدن تعرفه ها را داد درحالیکه پیشتر همه اعضای صندوق را جمع کردیم و طی یک صورتجلسه همه اعضای صندوق تاکید داشتند همه تعرفه ها را داخل صندوق قرار داده و پلمپ کردند و به فرمانداری تحویل دادند.

عظمتی ضمن اعلام برخورد جدی با متخلفان این اتفاق اظهار داشت: باید بررسی کرد ببینیم چه کسی و کجا تخلف کرده تا با او یا انها برخورد جدی شود، برخی ها بدون اینکه سند یا مدرکی داشته باشند این روزها در رسانه ها جولان می دادند و فرمانداری و حتی شخص فرماندار را متهم می کردند.

وی در پاسخ به این سئوال که اکنون با پیدا شدن تعرفه های گم شده ایا موسوی روزان منتخب اصلی شورای رشت که به علی البدل سقوط کرده بود بر می گردد یا نه گفت: اصلا چه کسی گفته که ایشان از لیست اصلی حذف شده بود؟ نتایج اولیه تا به امروز تغییری نکرده بود حتی در بازشماری ۱۰ درصد صندوقها هم تغییری اعلام نشد، در بازشماری کامل هم بدلیل مفقود بودن تعرفه های صندوق ۱۳۹ هنوز نتیجه ای اعلام نشد اکنون هم که پیدا شده تنها ممکن است نفرات ۱۵ و ۱۶ که ارایشان اختلاف ناچیزی با هم دارد جابه جا شوند به هرحال خطای چشم است وقتی ۲۰۰ صندوق را بازشماری می کنید اگر در هر صندوق دو را کم و زیاد شود احتمال جابه جایی آن دو نفر می رود ولی هنوز چیزی اعلام نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در این مدت که ما سکوت کرده بودیم عده ایی جوسازی های فراوانی علیه فرمانداری کردند که نابجا بود اصلا تعرفه به فرمانداری نرسیده بود که ما را مقصر می دانستند و خواهان عذرخواهی و حتی استعفای ما شدند در حالیکه مشکل اصلی برخلاف ادعای کسانی که می گویند در اجرا بود در بخش نظارت بود و آنها باید عذرخواهی کنند نه ما.

وی افزود: همینجوری که نمی شود حرف زد و کسی را متهم کرد باید دلیل بیاورند سند ارائه کنند، ما بدهکار مردم هستیم اگر تخلفی از سمت ما انجام سده بود حتما عذرخواهی می کردیم ولی کار اجرا در همه مراحل درست و قانونی بود و مشکلی نداشت.

گفتنی است این سخنان در حالی گفته می شود که جبار کوچکی‌نژاد رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان پیشتر با اعلام اینکه مشکل اصلی در اجراست گفت: مجریان انتخابات نه تنها باید عذرخواهی کنند بلکه باید استعفا دهند.

لازم به ذکر است از زمان اعلام مفقود شدن آرای این صندوق بیش از ۱۰ روز می گذرد همان روزها همخزرآنلاین در گزارشی آورده بود که ” ۲۴ خرداد در بلوار شهید انصاری، کوچه شهید یعقوب زاده، دبستان غیرانتفاعی نگین! چه خبر بود” اما کسی به این موضوع رقعی ننهاد تا اینکه اکنون در همان آدرس تعرفه ها پیدا شد.

حال باید منتظر ورود دادستانی به این قضیه بود روشن شود چه کسی رای مردم رشت را پنهان کرده بود؟ / روزنامه معین

 

Share