چرا کی روش جهانبخش را دعوت نمی کند؟

هواداران داماش به فهرست تیم ملی معترضند، آنها فکر می کنند در حق ستاره شان اجحاف شده است به گزارش دیارمیرزا  و به نقل از روزنامه تماشا، کی روش از زمان حضور در تیم ملی ایران نشان داده که به بازیکنان اروپایی علاقه زیادی دارد. او در انتخاب بازیکنان تیم ملی همیشه اولویت را به […]


هواداران داماش به فهرست تیم ملی معترضند، آنها فکر می کنند در حق ستاره شان اجحاف شده است
به گزارش دیارمیرزا  و به نقل از روزنامه تماشا، کی روش از زمان حضور در تیم ملی ایران نشان داده که به بازیکنان اروپایی علاقه زیادی دارد. او در انتخاب بازیکنان تیم ملی همیشه اولویت را به بازیکنانی داده است که در لیگ های اروپایی بازی یا تمرین می کنند.
سرمربی تیم ملی حتی این علاقه را پنهان نکرده و علنی در مصاحبه هایش اعلام کرده که بازیکنانی که در اروپا تمرین می کنند از لحاظ فنی بهتر از بازیکنانی هستند که در لیگ ایران بازی می کنند. این علاقه کی روش اما به نظر می رسد سبب شده بازیکنانی مانند علیرضا جهانبخش دیده نشوند.
جهانبخش بازیکن داماش گیلان یکی از بهترین های تیم ملی جوانان بود که بازوبند کاپیتانی را هم در این تیم و هم در تیم نوجوانان بر بازو می بست اما تا به حال حضور در اردوی تیم بزرگسالان را تجربه نکرده است. در لیست جدید کی روش نام بازیکنان تیم ملی رده های پایین تر مانند علیرضا بیرانوند، میلاد غریبی و پیام صادقیان دیده می شود اما باز هم خبری از جهانبخش نیست.
هواداران داماش به دعوت نشدن بازیکنان محبوب تیمشان معترضند و بعد از اینکه توانایی های او در انتخاب پدیده سال هم نادیده گرفته شد، اعتقاد دارند که در حق او اجحاف می شود.
امید هرندی اما دلایل فنی تری برای دعوت نشدن جهانبخش به تیم ملی دارد. هرندی سرمربی سابق داماش به تماشا گفت: «من فکر می کنم یکی از دلایل دعوت نشدن علیرضا به تیم ملی این است که در پست او تراکم زیادی وجود دارد. جهانبخش در تیم امید در پست هافبک راست و هافبک نفوذی بازی می کرد و در تیم ملی بزرگسالان باید با بازیکنانی مانند دژاگه رقابت کند. متاسفانه در ایران هم وقتی پای رقابت به میان می آید اولویت با بازیکنی است که سن بالاتری دارد. البته این بازیکن در پست مهاجم یک نابغه است و با استارت های سریعش می تواند هر خط دفاعی را ویران کند. به نظر من او هر چه به دروازه نزدیکتر باشد خطرناکتر است. کی روش از اعتماد کردن به او و دعوت کردنش به تیم ملی ضرر نخواهد کرد.
در لیست جدید تیم ملی، نه بهترین بازیکن لیگ هست و نه پدیده لیگ. محرم نویدکیا، به انتخاب فدراسیون بهترین بازیکن لیگ بود. او مدت ها پیش از تیم ملی خداحافظی کرده است. به دلیل سن و مصدومیتش بعید به نظر می رسد محرم بازگشتی به تیم ملی داشته باشد.
سعید عزت اللهی، بازیکن ملوان هم به انتخاب فدراسیون پدیده لیگ بود که این انتخاب اعتراضات زیادی را به دنبال داشت. عزت اللهی یکی از بهترین های تیم ملی جوانان بود که به تیم ملی بزرگسالان دعوت نشده است. مثل اینکه کی روش هم خیلی با مسئولان فدراسیون در انتخاب بهترین ها هم عقیده نبوده است.

Share