بدون شرح:

پایمال کردن خون شهدا همین است آقای نماینده !!!

نماینده‌ای که خود موظف به دفاع از حقوق مردم و رفتاری قانونی است، در یک قضاوت غیرکارشناسی و رفتاری قلدرمآبانه به ضرب و شتم جنگلبانی می‌پردازد که قصد صیانت از منابع ملی و منافع مردم را دارد.

رشید غفاری، جنگلبان فداکار منابع طبیعی گیلان بود که برای حفظ منابع ملی از دست‌اندازی قاچاقچیان، متصرفان و متجاوزان تا پای جان ایستادگی کرد. وی نیمه شب شانزدهم شهریور ۱۳۸۱ به‌دست مافیای چوب و زمین به شهادت رسید. قاتل یا قاتلان با مراجعه به منزل او، این جنگلبان را در حضور خانواده‌اش به گلوله بستند.
به گزارش دیار میرزا به نقل از “آینده آنلاین”، شدت جراحات وارده و ضرب گلوله‌ها به‌قدری بود که بقایای جگر رشید غفاری از پشت بر روی دیوار پاشیده شده بود. تعجب نکنید! این حادثه در غرب وحشی رخ نداده است! تفنگی که با آن غفاری را کشتند، تفنگ دولول شکاری بود. بعد از شلیک، بدنش پر از ساچمه شد.
رشید عاشق جنگل بود و با قاچاقچی‌های چوب درگیر می‌شد؛ همیشه زیر چشمش کبود و دکمه‌های پیراهنش پاره بود.


چند بار قاچاقچیان چوب او را دزدیده بودند و کتکش زده بودند تا چشمش را روی قاچاق ببندد و دیگر پرونده تشکیل ندهد. همسرش می‌گوید، شبی را یادش می‌آید که یکی از اهالی روستا دو کیلو پنیر برایش آورده و گفته بود رشید پولش را حساب کرده و او هم باور کرده بود. وقتی رشید ماجرا را فهمید، ربابه را وادار کرد پنیر را پس بدهد: “می‌خواهند به من رشوه بدهند.” ربابه گونه‌هایش گل می‌اندازد، حتماً خجالت کشیده. رشید هیچ وقت از کسی چیزی  قبول نمی‌کرد… دلش نمی‌خواست نمک‌گیر شود!
این تنها نمونه از فداکاری خاموش جنگلبانان نیست! در سال ۱۳۸۴ یک خبر تکان‌دهنده منتشر شد: “قاچاقچیان چوب سر جنگلبان را بریدند!”
مهندس ناصر پیروی، رئیس اداره منابع طبیعی ماسال که سابقه زیادی در مبارزه با قاچاقچیان چوب و برخی مافیای زمین‌خوار داشت، صبح روز هفتم اردیبهشت ماه آن سال بعد از خروج از منزل مسکونی، شهر رشت را به مقصد ماسال ترک می‌کند، اما در بین راه توسط چهار نفر ربوده می‌شود.
طبق اعترافات متهمان، شهید ناصر پیروی از همان ابتدای خروج از منزل توسط آن‌ها تحت تعقیب بود تا این‌که بعد از پلیس راه رشت، خودرو شهید پیروی را متوقف می‌کنند و وی را به داخل خودروی خودشان هدایت می‌کنند، اما در بین راه مجدداً توقف می‌کنند تا بعد از بستن دست و پا و دهان و چشم مقتول، وی را داخل صندوق عقب خودرو جاسازی کنند.

 


این چهار نفر، ناصر پیروی را به جنگل‌های اطراف شفارود در صومعه‌سرا منتقل می‌کنند و تحویل دو نفر قاتل اصلی می‌دهند. این دو جنایتکار که یکی از آن‌ها به همراه خانواده خود سابقه تصرفات و تجاوزهای متعدد به اراضی منابع طبیعی و جنگل‌های ماسال را داشته‌اند و همواره از طرف جنگلبان وظیفه‌شناس تحت پیگرد قانونی بودند، در یک اقدام ناجوانمردانه و درحالی که ناصر پیروی را روی زمین خوابانده بودند و به‌رغم این‌که سلاح گرم با خود داشتند، با تیغ موکت‌بری سر وی را از پشت می‌زنند.
این‌ها تنها گوشه‌ای از هزینه‌هایی است که برای دفاع از طبیعت توسط جنگلبانان وظیفه‌شناس پرداخت می‌شود.
بر اساس آمارهای رسمی، تا کنون ۱۱ جنگلبان جان بر سر حفاظت و صیانت از منابع طبیعی کشور گذاشته و بالغ بر ۳۷۰ جنگلبان در مقابله با سودجویان و متجاوزان به رویشگاه‌های ملی و طبیعی، مجروح، قطع نخاع و نقص عضو شده‌اند. حال با این وضعیت متأسفانه شاهد آن هستیم که  نماینده مردم در مجلس به گوش یک جنگلبان سیلی می‌زند!
گویا این نماینده مجلس، درخواستی را مبنی بر طرح هادی در یکی از منابع طبیعی استان گیلان پیگیری می‌کند. بر همین اساس، ۱۰ تیر ماه جاری وی با همراهان خود، با حضور مدیرکل منابع طبیعی گیلان و مدیرکل دفتر استعدادیابی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در منطقه مورد نظر حاضر می‌شوند تا از این طریق مشکلات خوش نشینان، دامداران و عشایر رفع و رجوع شود.2111
ظاهراً مسأله به‌خوبی به انجام می‌رسد، اما پس از آن، نماینده مذکور به همراه دو نفر از مسئولان یک شرکت بهره‌برداری از جنگل، در جلسه‌ای که مسئولان منابع طبیعی گیلان تشکیل داده بودند، ورود پیدا می‌کند و مدیرکل منابع طبیعی گیلان را به‌دلیل آن‌که از صدور مجوز قطع درختان جنگلی برای شرکت مورد نظر خودداری کرده، مورد بازخواست قرار می‌دهد.
با وجود آن‌که مدیرکل منابع طبیعی گیلان در پاسخ به این نماینده اعلام می‌کند که شرکت مزبور به تعهدات خود در قبال بهره‌برداری از جنگل عمل نکرده و به همین دلیل بر اساس قوانین و ضوابط تعیین شده نمی‌توان برای این شرکت مجوز قطع درخت صادر کرد، اما این نماینده محترم در واکنش به این توضیحات، شروع به فحاشی کرده و مدیرکل منابع طبیعی گیلان را در مقابل چشم حاضران در جلسه مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.
نماینده‌ای که خود موظف به دفاع از حقوق مردم و رفتاری قانونی است، در یک قضاوت غیرکارشناسی و رفتاری قلدرمآبانه به ضرب و شتم جنگلبانی می‌پردازد که قصد صیانت از منابع ملی و منافع مردم را دارد. بدتر آن‌که وی از تریبون رسمی مجلس در پاسخ به انتقادات از رفتار خود دفاع می‌کند.

Share