اختصاصی دیارمیرزا :

جعفرزاده به نمایندگی ازجامعه ایثارگری ازرییس جمهور شکایت میکند

به گزارش دیارمیرزا عضو هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: براساس بند ۱۲-۲۷ قانون بودجه سال ۹۲، دولت مکلف به واریز منابع ناشی از فروش سهام شرکت مادر تخصصی صنایع پتروشیمی خلیج فارس به حساب و درآمد عمومی است تا با وجوه حاصله تمامی مطالبات ایثارگران به صورت نقدی پرداخت شود.

به گزارش دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده  نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در گفتگوی  اختصاصی  با دیارمیرزا عنوان داشت براساس بند ۱۲-۲۷ قانون بودجه سال ۹۲، دولت مکلف به واریز منابع ناشی از فروش سهام شرکت مادر تخصصی صنایع پتروشیمی خلیج فارس به حساب و درآمد عمومی است تا با وجوه حاصله تمامی مطالبات ایثارگران به صورت نقدی پرداخت کند

اما براساس گزارشات واصله، مستندات دولت و بنیاد شهید به استناد بند ۱-۳-۲۴ قانون بودجه سال گذشته مطالبات ایثارگران را در قالب تعهدنامه ای به بانک دی واگذار کرد تا از این طریق مطالبات را پرداخت کنند.jafarzadeh5

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجاکه این امر پس از ابلاغ قانون بودجه سال ۹۲ صورت می گیرد بیانگر تعارض با قانون بودجه بوده و باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: باید از اخذ تعهدنامه از ایثارگران مبنی بر پرداخت بخشی از مطالبات از طریق سهام خودداری و نسبت به پرداخت مطالبات ایثارگران مطابق مفاد قانون بودجه سال جاری بصورت نقدی اقدام شود.

جعفرزاده افزود بنده بعنوان نماینده جامعه ایثارگری از رییس جمهور بدلیل رعایت نکردن قانون شکایت خواهم کرد

وی افزود: از ایثارگران معزز نیز خواستاریم این تعهد نامه ها را قبول نکنند چرا که بنیاد موظف به پرداخت نقدی مطالبات می باشد.

عضو هیات رئیس تحقیق و تفحص از بنیاد شهیدو امور ایثارگران اظهار داشت : به بنیاد نیز توصیه می کنم این رویه ناصحیح را اصلاح نماید و  با تهدید  ایثارگران را مجبور به پذیریش این موارد نکند.

وی در پایان تاکید نمود از طریق مجاری قضایی و قانونی ، موارد نقض قانون در بنیاد شهید وامور ایثارگران را پیگیری خواهیم نمود.

گفتنی ایست موارد مطروحه طی نامه ای به دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور ، با امضای ۱۶۰ نماینده منعکس شد.

Share