گزینه‏ های مطرح برای سازمان بنادر چه کسانی هستند؟

نماینده سابق انزلی گزینه اصلی مدیرعاملی سازمان بنادر ودریانوردی

به گزارش دیارمیرزا با برگزاری جلسات رأی اعتماد وزرای کابینه یازدهم و تعیین دکتر عباس آخوندی بعنوان وزیر راه و شهرسازی، گمانه‏ زنی‏ها درباره انتصاب معاونان وی از جمله مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تشدید شده است براساس، اخبار دریافتی حاکی است که هادی حق‏شناس، بعنوان اصلی‏ ترین گزینه برای مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح است

به گزارش دیارمیرزا با برگزاری جلسات رأی اعتماد وزرای کابینه یازدهم و تعیین دکتر عباس آخوندی بعنوان وزیر راه و شهرسازی، گمانه‏زنی‏ها درباره انتصاب معاونان وی از جمله مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تشدید شده است.ImageThumb2

گزینه‏ های مورد نظر برای معاونت‏های مختلف وزارت راه و شهرسازی از طریق کمیته‏ زیربنایی دولت که وظیفه انتخاب وزرا و مدیران ارشد را برعهده دارد، تعیین خواهند شد.

در ان زمینه، اخبار دریافتی حاکی است که هادی حق‏شناس، از اعضای ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی، بعنوان اصلی‏ترین گزینه برای مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح است.

حق‏شناس متولد بندر انزلی است و در دوره‏های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم این بندر شمالی در پارلمان بوده است. وی پس از دوران نمایندگی مجلس به سازمان بنادر و دریانوردی آمد و بعنوان مشاور در کنار دکتر علی طاهری و مهندس سیدعطاءالله صدر قرار گرفت. عضو هیأت مدیره منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی و عضو غیرموظف هیأت مدیره کشتی‏ سازی خلیج فارس (ایزوایکو) به مدت چهار سال تا پایان سال ۱۳۹۰از دیگر مسؤولیت‏های مرتبط با دریای حق ‏شناس محسوب می‏شود.

با آنکه از حق‏ شناس بعنوان شانس اول مدیریت عامل سازمان بنادر و دریانوردی نام برده می‏شود، اما برخی منابع احتمال می‏دهند وی به سمت استانداری گیلان منصوب شود.

در کنار حق‏ شناس، از علیرضا ساطعی بعنوان دیگر گزینه مطرح برای سازمان بنادر و دریانوردی نام برده می‏شود.

ساطعی از مدیران قدیمی و باسابقه سازمان بنادر است که چندین مدیرکلی در این سازمان را در سابقه دارد و آخرین سمت وی، عضو هیأت عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در دوران دکتر طاهری بوده است.

قبل از انتصاب صدر به مدیرعاملی سازمان بنادر، از ساطعی بعنوان گزینه اصلی این سمت نام برده می‏شد و حتی حکم وی از سوی وزیر وقت، حمید بهبهانی، صادر شد؛ اما نهایتا صدر بر مصدر سازمان بنادر نشست.

 پس از آن، ساطعی سازمان بنادر را ترک کرد و به همراه دکتر طاهری راهی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران شد و معاونت مالی و پشتیبانی این شرکت بزرگ فراساحلی را برعهده گرفت.

با رفتن ساطعی از سازمان بنادر، مجادلات گسترده‏ای بویژه در مورد قراردادها و مناقصات بندری بین بخش خصوصی و تشکل‏های تخصصی با سازمان بنادر درگرفت و روند فعالیت در اغلب بنادر رو به سکون نهاد.

اما در کنار دو گزینه فوق که بیشتر صبغه بندری دارند، گزینه دیگری نیز از سوی فعالان دریایی پیشنهاد و مطرح شده است. دکتر محمد احمدی‏بافنده، از مدیران باسابقه دریایی کشور که در بخش‏های صنایع دفاعی و لجستیک فعالیت داشته؛ سومین گزینه مطرح برای سازمان بنادر و دریانوردی است. وی در دو سال گذشته مدیریت عامل شرکت ایران مارین سرویسز از شرکت‏های مهم دریایی کشور را برعهده داشته است./مارین نیوز

Share