نعیمی:حاضرین و غائبین مراسم تحلیف ریاست جمهوری چه کسانی هستند؟

دیارمیرزا:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: این جملات همچنان به قوت خود باقی هستند، همه این صحبتها در مورد آقای خاتمی با عناوین اینکه “نباید حضور پیدا کنند” یا “از ایشان دعوت نشده است” اگر بعد منفی قضیه را بنگریم صحت دارد. به گزارش پایگاه خبری “ولی امر”؛ مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب […]

دیارمیرزا:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: این جملات همچنان به قوت خود باقی هستند، همه این صحبتها در مورد آقای خاتمی با عناوین اینکه “نباید حضور پیدا کنند” یا “از ایشان دعوت نشده است” اگر بعد منفی قضیه را بنگریم صحت دارد.

به گزارش پایگاه خبری “ولی امر”؛ مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب روز یکشنبه ۱۳ مردادماه با حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. مراسمی که برای اولین بار در ایران از سران تمامی کشورهای دنیا بجز کشور آمریکا و اسرائیل در آن حضور خواهند داشت.

صفر نعیمی رز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به سوالات خبرنگار پایگاه خبری “ولی امر” در مورد افراد و سران کشورهای دعوت شده در این مراسم پاسخ می دهد.

عنوان شده است که آمریکا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران حضور نخواهد داشت این موضوع صحت دارد یا نه و دلیل آن چیست؟

نعیمی رز: از تمامی کشورهای دنیا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران بجز آمریکا دعوت شده است، سیاستهای نظام بر این بود که آمریکا دعوت نشود مگر اینکه خودشان ابراز علاقه برای حضور در این مراسم کنند.

یعنی اگر خود آمریکا برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آقای روحانی اعلام آمادگی کند ایران قبول خواهد کرد؟

نعیمی رز: هرچند که به حضور انها خوش بین نیستیم ولی در صورت ابرتز علاقه آنها ایران می پذیرد.

جک استراو برای حضور در این مراسم ابراز علاقه کرده است، آیا وی به این مراسم دعوت می شوند؟

نعیمی رز: جک استراو از مدتها پیش اعلام آمادگی کرده بودند منتها کسی از ایران راغب به حضور وی نیست. کمیسیون امنیت موافق این دعوت نمی باشد مگر اینکه مسئولین بخواهند چراغ سبزی نشان دهند.

گفته شده است که آقای خاتمی در این مراسم شرکت نخواهند کرد و از طرفی هم بیان می کنند که اصلا وی به مراسم تحلیف ریاست جمهوری اقای روحانی دعوت نشده است، آیا خاتمی در این مراسم حضور خواهد داشت؟

نعیمی رز: این جملات همچنان به قوت خود باقی هستند، همه این صحبتها با عناوین اینکه “نباید حضور پیدا کنند” یا “از ایشان دعوت نشده است” اگر بعد منفی قضیه را بنگریم صحت دارد.

منظوتان از بعد منفی چیست؟ بیشتر توضیح دهید.

نعیمی رز: یعنی همین نیامدن و دعوت نداشتن و همه این مواردی که عنوان می شود.

اولین کسانی که در بعد ملی و فرا ملی در این مراسم دعوت شده اند چه کسانی هستند؟

نعیمی رز: در بعد ملی کسانی که ولایتمدار، مردم دار، کارآمد، توانا و دلسوز می باشند و مسئولینی و مدیران ارشد کشوریِ پایبند به مردم و ولایت و همچنین به موازات همین در بعد فرا ملی کشورهایی که دوستدار نظام جمهوری اسلامی ایران و خواستار رهبری هستند و با نظام جمهوری اسلامی ایران در تقابل نبوده و بلکه در تعامل با ایران هستند.

Share