ندیمی:مدیریت آب بسیار ضعیف است

به گزارش دیارمیرزا ایرج ندیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: مسائلی مانند آب زراعی ما در چگونگی مدیریت در کشور با سؤالات متفاوتی روبرو کرد و چگونه است که نمی توان پس از ۳۴ سال افتخار آفرینی در صحنه های مختلف مدیریت آب را در […]

به گزارش دیارمیرزا ایرج ندیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: مسائلی مانند آب زراعی ما در چگونگی مدیریت در کشور با سؤالات متفاوتی روبرو کرد و چگونه است که نمی توان پس از ۳۴ سال افتخار آفرینی در صحنه های مختلف مدیریت آب را در کشور به گونه ای شود که مشکل آب زراعی و آشامیدنی وجود نداشته باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از مسئولان خواست به این مورد رسیدگی کنند و افزود: آب های زیادی در کشور در حال از دست رفتن است و سدهای متعدد یا به پایان نمی رسد یا اصلا پروژه ساخت آنها شروع نشده است.

وی با اشاره به وضعیت روستاها تصریح کرد: همچنان اقتصاد کشاورزی در روستاها تعیین کننده است و تولید کننده امنیت لازم در خصوص تولید را ندارد و عدم تعریف به موقع قیمت خرید تضمینی و نیز عدم پرداخت آن مزید بر علت شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عمران روستایی گفت: در مورد طرح های هادی، آب آشامیدنی، ورزش روستایی و گازرسانی با معضلات قابل اعتنایی روبرو هستیم و کمیته ها و شوراها برنامه ریزی شاید پس از گذشت ۵ ماه شروع شدند و در مورد طرح های نیمه تمام، تقسیمات کشوری و پروژه های مربوط به توسعه ورزش در کشور وضع بهتری دیده نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: ملت از ما می‌پرسند که نمایندگان به عنوان افرادی امین که باید چشم و گوش جامعه در راستای تأمین اهداف و منابع ملی باشند، آیا واقعاً در راستای کمبودهای موجود چاره اندیشی لازم را داشته اند.

وی بیان کرد: از دولت آینده می خواهیم از وزرایی که برنامه و سابقه کاری دارند، استفاده کند تا پاسخگوی بسیاری از نیازهای مردم به ویژه در حوزه تأمین بودجه های عمرانی، هماهنگی اقتصادی و هم اندیشی در باب سیاست های کلان اقتصادی باشند.

ندیمی ادامه داد: ما برای عده کثیری از افرد جامعه خود از جمله ناظرانی که برای برنج و چای و گندم و مانند آن انتخاب شده اند ولی اکنون آینده شغلی ندارند، درخواست داریم تا در چاره اندیشی های دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گیرند

Share