نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار گیلان برگزار شد

به گزارش دیارمیرزا مهندس کیهان هاشم نیا در این نشست با بیان اینکه امسال بیش از هزار میلیارد تومان بودجه به گیلان اختصاص یافته است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است. وی افزود: از این میزان ۸۴۷ میلیارد تومان در بخش عمرانی اختصاص یافته که ۲۹ درصد رشد داشته […]

به گزارش دیارمیرزا مهندس کیهان هاشم نیا در این نشست با بیان اینکه امسال بیش از هزار میلیارد تومان بودجه به گیلان اختصاص یافته است گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از این میزان ۸۴۷ میلیارد تومان در بخش عمرانی اختصاص یافته که ۲۹ درصد رشد داشته است.

استاندار ادامه داد: بودجه جاری استان نیز ۲۰۰ میلیاردتومان است که در مقایسه با سال ۹۱ ، ۱۲.۳ افزایش یافته است.

مهندس هاشم نیا اظهار داشت: اعتبارات موجود استان ۲۰۰ پروژه می تواند تا پایان سال به پایان رسیده و به بهره برداری برسد.

وی همچنین با بیان اینکه سال ۹۳ سال آبی سختی در پیش خواهیم داشت گفت: سال گذشته ۵۰۸ میلیون مترمکعب آب کشاورزی برای استفاده امسال ذخیره آبی داشتیم در حالی ذخیره آبی ما برای بخش کشاورزی در سال ۹۳ حداکثر ۷۵ میلیون مترمکعب خواهد بود و ما هشت ماه فرصت داریم این کمبود آب را جبران کنیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: فرمانداران باید برای هر این مشکل در کنار آب منطقه ای و جهاد کشاورزی برنامه ریزی و اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی استاندار هم در این نشست گفت: دستگاههای اجرایی استان در بودجه ۹۲ خود در بخش سایر شاهد کاهش بودجه هستند که حل این مساله نیازمند صرفه جویی توسط آنها یا جبران کسری بودجه توسط مجلس است.

محمدحسین اصغریان افزود: طبق قانون بودجه سال ۹۲ ، ۸ درصد اعتبارات عمرانی استانهای باید صرف عمران و آبادانی روستاها شود.

در ادامه این جلسه ندیمی رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش اعتبارات هزینه ای درآمدهای کشور نسبت به سالهای گذشته بهبود نیافته است و مدیران باید همچون سال گذشته صرفه جویی کنند تا دچار بودجه نشود.

کوچکی نژاد نماینده رشت، شکری نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر، قربانی نماینده آستانه، رهبری املشی نماینده رودسر و املش، عاشوری نماینده شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر تلاش نمایندگان در جذب بیشتر بودجه برای استان نظرات و دیدگاههای خود را در مورد چگونگی توزیع بودجه بیان کردند.

Share