نطق جانانه دكتر زاکانی در مخالفت با نجفی:

نجفی در انتخابات ۸۸ نظام را متهم به تجاوز کرد + دانلود صوت

به گزارش دیارمیرزا اگر راجع به فتنه صحبت می‌کنیم، چون اصل فتنه را براندازی و طرح نظام سلطه و طرح اسرائیلی – آمریکایی می‌دانیم که عده‌ای در داخل تصدی آن را دانسته و یا ندانسته به عهده گرفته‌اند.

به گزارش دیارمیرزا علیرضا زاکانی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی نوبت عصر امروز یکی از دلایل مخالفت خود را با نجفی، شخصیت سیاسی او خواند و گفت: شخصیت سیاسی آقای نجفی شخصیتی معتدل برای اداره جایی به نام آموزش و پرورش نیست.
t3_324319385296_220
وی افزود: اگر ما بحث فتنه را مطرح می‌کنیم، چون فتنه یک ملاک و شاخص است به طوری که اگر در زمان انقلاب، کسی انقلابی نبود، به او انگشت اتهام می‌زدند، یا در دوران جنگ کسی که به رغم توانایی، خانه‌نشینی کرد، او مورد انتقاد قرار می‌گرفت؛ همین موضوع در مورد اتفاقات سال ۷۸ نیز صادق است، صادق است که آقای روحانی در ۲۳ تیر آن سال آن سخنرانی را مطرح کردند، آن روز روز امتحان بود و ما به ایشان افتخار می‌کنیم.

سخنگوی فراکسیون صاولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: اگر راجع به فتنه صحبت می‌کنیم، چون اصل فتنه را براندازی و طرح نظام سلطه و طرح اسرائیلی – آمریکایی می‌دانیم که عده‌ای در داخل تصدی آن را دانسته و یا ندانسته به عهده گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در دوم تیرماه سال ۷۸ از پشت همین تریبون با نمایندگان صحبت کردم و گفتم که جمع زیادی به انتخابات معترضند و سوال دارند، نظام باید به این سوال آنها «رای من کو» پاسخ دهند، در این بین عده قلیلی هستند که آتش‌بیار معرکه‌اند و آتش‌افروزی می‌کنند، طبیعتا نظام برای تامین امنیت خود باید با آنها برخورد کند.

زاکانی اضافه کرد: فتنه یعنی دروغ بزرگ تقلب در انتخابات سالم سال ۸۸. فتنه یعنی اینکه اتهام جنایت و تجاوز را به نظام اسلامی و مامورین این نظام مقدس زدن و اگر می‌گوییم فتنه، منظورمان این است که با شعار قانون، قانون‌شکنی کردند، لذا اساسا ما راجع به معترضین صحبت نمی‌کنیم چون آنها پاسخ خود را گرفتند و در ۹ دی پاسخ فتنه‌گران را دادند، ما از کسانی صحبت می‌کنیم که آتش‌بیار این معرکه بودند.

زاکانی با اشاره به مسوولیتش برای پیگیری قضایای بعد از سال ۸۸ در دوران مجلس هشتم گفت: یکی از وظایفی که ما مسوول پیگیر آن بودیم، ترکیبی شامل آقای ابوترابی، جلالی، نادران و بنده بودیم که مامور شدیم تا پیش آقای رضایی، کروبی و موسوی برویم تا از آنها بپرسیم که مشکل کجاست؛ اولین نکته‌ای که بعد از گزارش آقای ابوترابی، آقای هاشمی در روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۸۸ گفتند، این بود که صبح روز شنبه یعنی فردای انتخابات و زمانی که هنوز رای‌ها در حال شمارش بود، آقای خاتمی به ایشان زنگ زده و گفتند که با بنده کار دارند، آقای هاشمی نیز از آنها می‌خواهند که ظهر پیش آنها بیاید، ظهر همان روز آقایان خاتمی، موسوی و سیدحسن خمینی پیش آقای هاشمی رفتند و طبق گفته آقای هاشمی، اینها گفته‌اند که معتقد به تقلب هستند و راه‌های قانونی را آقای موسوی قبول ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: شاید آنها آن روز متوجه واقعیت نشدند ولی چرا تا امروز زبان در کام گذاشته و صحبت نمی‌کنند، این چه مرامی است؟

زاکانی یادآور شد: ما خدمت آقایان موسوی، رضایی و کروبی رسیدیم و دو بار پیش آقای هاشمی هم رفتیم، اینها یک کلمه استدلال راجع به فتنه نداشتند، ما متحیر بودیم که اعتراض اینها به چه دلیل است، آقای هاشمی پاسخ ما را دادند و گفتند که اینها از ظهر شنبه یعنی فردای انتخابات ادعای تقلب کردند و قوانین را قبول ندارند.

زاکانی افزود: آقای لاریجانی در مجلس برای بررسی اتهام تجاوزی که آقای کروبی به نظام مقدس زدند دو گروه در مجلس هشتم تشکیل دادند. اگر بعضی از دوستان اطلاعی ندارند، ما زنده‌ایم و نمرده‌ایم و می‌توانیم اینها را توضیح بدهیم، اگر این دوستان اطلاعی ندارد، اشکال از بنده است که چیزی نگفته‌ام.

وی افزود: آقایان نظام را متهم به تجاوز کرده‌اند که ماحصل این اتهام این شد که هر دو گروه در مجلس به این نتیجه رسیدند که این اتهام از اساس باطل است، سه نفر در قوه قضاییه مسوول رسیدگی شدند و بررسی کردند و به این موضوع رسیدند که این اتهام دروغ است که آقای کروبی گفتند شما که فهمیدید این اتهام دروغ است پس چرا اعلام نمی‌کنید؟ ولی باز هم هیچ صحبتی نشد.

زاکانی خطاب به نمایندگان گفت: دوستان عزیز بیراهه نروید. ما کجا داریم می‌رویم؟ آقای نجفی در همان ایام این اقدام آقای کروبی را شجاعانه خواند، اما آقای نجفی شما از نظام و شهدا خجالت نکشیدید؟

وی افزود: شما در کمیسیون آموزش آمدید ولی رویتان نشد که چیزی بگویید و حتی نگفتید که بحث فساد را قبول ندارید، این همان فتنه‌ای است که همه را زمین‌گیر کرد.

زاکانی اضافه کرد: از طرف دیگر آقای تاج‌بخش این موضوع را برملا کرد که ۱۰ سال برای این کار برنامه‌ریزی صورت گرفته است اما آقای نجفی در نامه خود به مراجع، گفته‌اند که اسف‌بارتر این است که دستگاه‌های امنیتی مصرانه در پی اثبات فرضیه، خیال‌پردازانه و سراپا اشتباه است و برای معرفی فعالان به عنوان عوامل وابسته به بیگانه و محرکان انقلاب مخملی هستند، آقای نجفی این نامه را با این مضامین ارسال کرده است ولی اگر کسی در روز روشن نور خورشید را نمی‌بیند، ما بنا نداریم که آن را مسوول و سرآمد مسوولان قرار بدهیم.

زاکانی تاکید کرد: ما حق نداریم عنان کار را به دست کسی بدهیم که ماحصلش را می‌توان در نامه آقای نجفی به مراجع دید که به نظام اتهام می‌زنند، ایشان در بخشی از نامه خود اینگونه آورده است که «به راستی اعمال شکنجه‌های مکرر در مورد کسانی که زیر لقای اسلام زندگی می‌کنند با توسل به کدام اصل قانونی، شرعی و انسانی توجیه‌پذیر است و چگونه با سکوت می‌توان در قبال این همه خشونت، داد از رحمانی بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی را راهنمای خویش قرار داده است. این روزها دریافت اخبار نگران‌کننده در مورد سلامت جسمی و روانی بسیاری از بازداشت‌شدگان در دامنه نگرانی‌ها افزوده است.»

زاکانی اضافه کرد: ما در همه این موارد کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم که آقای بروجردی می‌تواند گزارش دهد، کمیسیون امنیت ملی در همان دوران کمیته‌ای را تشکیل داد که در زندان‌ها رفتند و با شرایطی مواجه شدند که ۱۸۰ درجه برخلاف این اظهارات است. این موارد قبل از اظهارات مقام معظم رهبری در ۲۹ خرداد ۸۸ نیست بلکه مربوط به دو ماه بعد یعنی مردادماه است.

وی خطاب به نجفی گفت: آقای نجفی شما برای ما محترم هستید ولی من در شورای عالی هلال‌احمر بودم که به منازل می‌رفتند، می‌گفتند قبل از آن جناب آقای نجفی با یک خانمی می‌آیند و می‌گویند که ما نماینده موسوی و کروبی هستیم، پس چرا شما مدعی نظام نیستید، آقای توکلی و نادران مامور بررسی شدند که می‌توانند شهادت دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که در مجلس بر سلایق سیاسی تصمیم گرفته نشود.

نماینده مردم تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یکی از دلایل دیگر مخالفت خود را با نجفی موضع اعتقادی‌اش خواند و گفت: در نظام ارزشی اسلام انسان، دو بعد مادی و معنوی دارد که در مقابل در نظام غرب بعد مادی تنها مورد توجه قرار می‌گیرد. طبیعتا مسوولان جامعه اسلامی باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کند و بنده از این جهت با آقای نجفی مخالفم که از بعد اعتقادی آن جامعیت و اعتقاد لازم را به جایگاه آموزش و پرورش ندارد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی با فرمایشات امام و رهبری به رشد فضایل انسانی توجه دارد، گفت: برهمین اساس قانون برنامه توسعه بر تحولی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تاکید دارد که محصول آن سند بنیادین توسعه در حوزه تعلیم و تربیت شده است که آقای نجفی در برنامه‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که شورایی را برای بررسی سند تشکیل می‌دهد، این در حالی است که چندین وقت است در دولت دهم برای این سند کار می‌شود.

زاکانی با اشاره به دوران مدیریت نجفی در وزارت آموزش و پرورش گفت: دوران وزارت آقای نجفی نشان می‌دهد که در این دوران ابعاد اعتقادی کمرنگ شده است که با توجه به این دوره به خوبی می‌توان در مورد عملکرد آقای نجفی قضاوت کرد.

وی در پایان گفت که آموزش و پرورش به تحول بر پایه نگاه درست به انسان نیازمند است که اعتقاد ما براین است که آقای نجفی معتقد به ایجاد این تحول نیست.
دانلود فایل صوتی
منبع : ایسنا

Share