نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

ناکامی اخوان المسلمین در اداره جامعه، شکست حکومت اسلامی نبود

به گزارش دیارمیرزا : نماینده ولی‌فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز عید فطر رشت، گفت: کشورهای اسلامی باید دشمنان اصلی خود را شناخته و بدانند که آمریکا و اسرائیل و اتحادیه اروپا دشمنان حقیقی آن‌ها هستند.

به گزارش دیارمیرزا : آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های امروز نماز عید فطر که در خیابان و در جوار مصلی امام خمینی (ره) شهرستان رشت برگزار شد، گفت: سعادتمندی و بهره مندی تمام مردم از زندگی آبرومندانه، دو آرزوی بزرگ و مهم انسان های با فضیلت است.

IMAGE635116435381772317

وی ادامه داد: در دو سوره اعلی و شمس که در روز نماز عید فطر خوانده می شود انسان رستگار کسی معرفی می شود که توانسته نفس خویش را تزکیه نماید لذا انسانی که نفس خویش را تزکیه ننموده نمی تواند خوشبخت باشد.

امام جمعه شهر رشت از دیگر اموری را که در قرآن برای رستگاری و خوشبختی انسان برشمرده شده است، زکات دانست و افزود: اگر می خواهیم سعادتمند باشیم بلاید علاوه برگرفتن روزه در صورت توانایی نسبت به فقراء بی تفاوت نباشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به پشت سر گذاشتن ایام ماه مبارک رمضان و نیز پرداخت شدن زکات توسط مومنین امروز عید رسیدن به سعادتمندی و عید دستگیری از فقراء و نیازمندان است.

آیت الله قربانی در ادامه با بیان اینکه گسترش معرفت دینی در بین مسلمانان در عصر امروز بسیار اندک است و افکار انحرافی در میان مسلمانان رواج پیدا کرده است، گفت: با کمال تاسف ترور و برادر کشی امروز در دنیای اسلام و به نام اسلام صورت می گیرد.

وی با اشاره به اقدامات جهان استکبار برای جلوگیری از گسترش دین مبین اسلام، تصریح کرد: رسانه های بیگانه و اروپایی و آمریکایی از این فرصت به وجود آمده در منطقه نهایت بهره برداری را بر ضد اسلام می کنند و اسلام را در جهان دین خشونت و تروریسم معرفی کرده و تبلیغ می کنند که نباید اسلام در جهان گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: علت سقوط دولت مرسی نیز این پیش فرض غلط مردم در مورد اسلام بوده و با توجه به عملکرد بد اخوان المسلمین در طول یک سال اخیر اینگونه مطرح می شد که اخوان المسلمین می خواهد اسلام خشن را در جامعه حاکم کند و لذا مردم، سکولارها را بر اسلام گراها در مصر ترجیح دادند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که کمرنگ شدن آن در جهان اسلام باعث ایجاد مصیبت های بزرگی شده این است که حاکمان و دولت ها اسلامی حاکم در جهان اسلام دوست و دشمن خویش را نمی شناسند و به اصطلاح فاقد دشمن شناسی می باشند.

آیت الله قربانی اظهار داشت: امروز مسلمانان باید دشمنان اصلی را خویش بشناسند و بدانند که آمریکا و اسرائیل و اتحادیه اروپا دشمنان حقیقی آن ها هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت اسرائیلی ها تنها ۵ میلیون و جمعیت مسلمانان یک و نیم میلیارد نفر است چطور می شود که اسرائیلی ها با وجود و حضور مسلمانان دنیا را بر طبق امیال خویش جهت دهی کند.

Share