مراسم روز خبرنگار در گیلان ۲۴ مرداد برگزار می‌شود

به گزارش دیارمیرزا علی اسماعیل‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: ۱۷ مرداد روز خبرنگار و مصادف با قبل یا بعد از عید فطر است و این امر موجب می‌شود تا نتوانیم در این روز از خبرنگاران تجلیل کنیم. وی افزود: مراسم روز خبرنگار با یک […]

به گزارش دیارمیرزا علی اسماعیل‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: ۱۷ مرداد روز خبرنگار و مصادف با قبل یا بعد از عید فطر است و این امر موجب می‌شود تا نتوانیم در این روز از خبرنگاران تجلیل کنیم.خبرگزاری فارس: مراسم روز خبرنگار در گیلان 24 مرداد برگزار می‌شود

وی افزود: مراسم روز خبرنگار با یک هفته تأخیر در ۲۴ مرداد جاری در گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان درباره هدیه روز خبرنگار اظهار کرد: در این زمینه با استاندار گیلان رایزنی لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه گیلان ۱۵۰ نشریه محلی، ۹ خبرگزاری و ۵۷ هفته‌نامه دارد تصریح کرد: بالغ بر یک هزار نفر در این نشریات فعالیت می‌کنند.

اسماعیلی‌پور گفت: با اشاره به صدور مجوز به نشریه‌های جدید در گیلان افزود: سال گذشته در کل کشور ۷۰۶ نشریه مجوز فعالیت گرفتند و ۹ نشریه نیز تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد نشریه تعطیل شده، چهار نشریه مشمول ماده ۱۶ شدند و نتوانستند در مهلت مقرر نشریه را چاپ کنند و اگر طبق قانون شش ماه نشریه چاپ نشود دستگاه هیئت نظارت آن را تعطیل می‌کند.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته در گیلان ۲۵ نشریه از هیئت نظارت مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را برای توسعه و پیشرفت کاروان فرهنگ و هنر در این استان اعلام کرد.

Share