کوچکی‌نژاد تاکید کرد:

مدارس به جای تبلت به سیستم گرمایشی مناسب مجهز شوند

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: آموزش و پرورش امروز در حالی از اجرای طرح تبلت دانش‌آموزی خبر می دهد که هنوز بسیاری مدارس کشور از یک سیستم گرمایشی مناسب محرومند.

به گزارش دیار میرزا جبار کوچکی‌نژادبیان نمود: با یادآوری اینکه از مهر ماه قرار است طرح تبلت دانش‌آموزی در برخی از مدارس اجرایی شود، توضیح داد: طبق اعلام مسئولان آموزش وپرورش طرح تبلت دانش‌آموزی قرار است به صورت پایلوت در برخی از مدارس تهران از مهرماه سال جاری اجرایی شود ولی نکته اینجاست که اغلب دانش‌آموزان تهرانی در منازل خود رایانه دارند و ضرورتی برای این کار نیست.kochaki nejad

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه آموزش وپرورش اگر دغدغه عدالت آموزشی دارد باید به جای تهران، این طرح را از مناطق محروم شروع کند، تصریح کرد: در کشور، روستاهایی داریم که دانش‌آموزانشان هنوز حتی شکل رایانه را ندیده اند از این رو آنها بیشتر به اجرایی شدن چنین طرح‌های نیاز دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: در حالی که هنوز بحث اجرایی شدن هوشمندسازی مدارس با ابهام مواجه است شاهدیم که آموزش و پرروش طرح جاه‌طلبانه دیگری به نام تبلت دانش‌آموزی را مطرح می کند که بیش از هر چیز دیگر شائبه تبلیغاتی بودن دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش گرفتار کارهای تبلیغاتی شده و سردرگمی مدیریتی در این وزارتخانه مشهود است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه برخی از مدارس کشور هنوز سیستم گرمایشی مناسبی ندارند، گفت: هراز گاهی شاهدیم که سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد جان دانش‌آموزان را تهدید می‌کند، از این  رو نیاز امروز مدارس کشور بیش از تبلت، سیستم گرمایشی مناسب در آستانه شروع سال تحصیلی و فصل سرماست.

نایب رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: امروز شاهدیم که بخش عمده‌ای از ضروریات و نیازمندی‌های اساسی مدارس به دلیل کسری بودجه یا تخصیص نیافتن بودجه تامین نمی‌شوند از این رو طرح تبلت دانش آموزی هیچ ضرورت و فوریتی ندارد.

منبع:خانه ملت

Share