لاهوتی در مخالفت با وزیر بهداشت :۶ میلیون نفر فاقد بیمه درمانی‌اند

 دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشکلات درمانی پیش روی کشور اشاره کرد و با تأکید بر اینکه سلامتی از جمله ابعاد مهم زندگی انسان هاست که توانمندسازی سرمایه انسانی را به دنبال […]

 دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشکلات درمانی پیش روی کشور اشاره کرد و با تأکید بر اینکه سلامتی از جمله ابعاد مهم زندگی انسان هاست که توانمندسازی سرمایه انسانی را به دنبال دارد گفت:‌ کمیت، کیفیت و نحوه توزیع برابر امکانات در حوزه سلامت به منظور ساختن جامعه ای سالم دارای اهمیت است که متأسفانه تمهیدات اعتباری و مالی لازم برای پوشش جمعیت در حوزه سلامت انجام نشده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خدمات سازمان تأمین اجتماعی با هزینه دریافتی از مردم متناسب نیست گفت: متأسفانه بخش درمان در بخش دولتی قابل اعتماد نیست و نتوانسته تا کنون خدماتی در شأن مردم ارائه کند از این رو شما در بخش خصوصی فعال هستید چه برنامه ای برای تقویت بخش دولتی دارید.

وی با تأکید بر اینکه شما برای تقویت بخش درمان دولتی برنامه ای ارائه نکرده اید گفت:‌ پاسخ های شما در کمیسیون درباره تضییع حقوق دانشجویان کافی نبود.

لاهوتی افزود: مدیران ارشد حوزه وزارت در بهترین موقعیت ها در بخش خصوصی فعال هستند که این نقطه ضعفی است که باید اصلاح شود و بخش دولتی به ایده آل ها برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما توان مراجعه به بخش خصوصی را داریم اما مردم این امکان راندارند افزود: هفته قبل در حوزه انتخابیه بنده یک جنازه به خاطر ۲ میلیون تومان ۴ روز در بیمارستان مانده بود که به واسطه بنده تحویل خانواده اش شد.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه وزیر بهداشت باید در جریان مشکلات قرار بگیرد افزود: شما به پزشک محوری و تقویت بخش خصوصی اعتقاد دارید اما مریضان صعب العلاج به دلیل مشکلات مالی جلوی چشمان خانواده هایشان نظاره گر مرگ هستند که البته همه اینها ناشی از فاصله در بخش درمان دولتی و خصوصی است.

وی افزود: حقوق یک پزشک عمومی در بخش دولتی از یک کارمند کمتر است که همین باعث شده پزشکان از روستاها مهاجرت کرده و بیشتر مراکز روستایی از پزشک خالی بماند.

لاهوتی گفت: بخش پزشک خانواده مغفول مانده است که باید اجرا شود و راهی جز اجرای طرح پزشک خانواده نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: ۵ تا ۶ میلیون نفر فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند  از این رو پاسخ دهید که برای این ا فراد چه برنامه ای دارید.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به تکالیف دولت در برنامه پنجم و اینکه ۷۰ درصد هزینه های درمان را باید دولت بدهد افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه درمان از جیب مردم پرداخت می شود.

وی افزود: براساس برنامه پزشکان استخدام رسمی حق فعالیت در بخش خصوصی را ندارند با توجه به اینکه شما هم شرایط مشابهی دارید چطور می خواهید با این جریان برخورد کنید و با توجه به اینکه پس از ۶ ماه دانشکده علوم پزشکی تهران را رها کردید چه تضمینی وجود دارد که امروز این وزارتخانه با بحران را رها نکنید و نروید.

Share