لاهوتی در دفاع از نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش :

بازدید نجفی از خانواده‌های آسیب‌دیده فتنه با مصوبه شورای شهر بود

به گزارش دیارمیرزا : مهرداد لاهوتی گفت: یکی از دوستان مخالف رای اعتماد به آقای نجفی دیروز اعلام کرد که آموزش و پرورش که از یادگاران شهیدان باهنر و رجایی است در زمان تصدی آقای نجفی به اهداف لطمه خورده است و بنده می‌خواهم پاسخ این دوستان را بدهم.

به گزارش دیارمیرزا : مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در جلسه علنی صبح امروز مجلس در موافقت با رای اعتماد به محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه از زحمات حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر قبلی آموزش و پرورش که در زمان تصدی مسئولیت زحمات زیادی کشیدند تشکر می‌کنم، گفت: یکی از دوستان مخالف رای اعتماد به آقای نجفی دیروز اعلام کرد که آموزش و پرورش که از یادگاران شهیدان باهنر و رجایی است در زمان تصدی آقای نجفی به اهداف لطمه خورده است و بنده می‌خواهم پاسخ این دوستان را بدهم.

images

وی خطاب به نمایندگان مخالف محمدعلی نجفی گفت:‌ فراموش کرده‌اید که در زمان آقای نجفی او مورد تائید شهیدان رجایی و باهنر بود و به عنوان وزیر علوم آنها فعالیت کرد؟

نماینده مردم لنگرود ادامه داد: تعدادی از دوستان تاکید داشتند که آقای نجفی چقدر با حوزه آموزش و پرورش ارتباط داشته در حالی که در دوره آقای نجفی بحث نماز در مدارس با همکاری حجت‌الاسلام قرائتی پایه‌گذاری شد، لذا این چه فرمایشی است که شما می‌گویید.

لاهوتی تصریح کرد: دوستان به مدارس غیرانتفاعی اشاره کردند در حالی که هیچکس مردم را اجبار به ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی نمی‌کند و این مدارس ایجاد شده تا بار مالی دولت را کم کند. چه اشکالی دارد بدون اینکه دولت هزینه‌ای بپردازد، مدارسی هم وجود داشته باشند؟ لذا در زمان آقای نجفی مدارس غیرانتفاعی افتتاح شد و آثار خوبی به همراه دارد.

وی ادامه داد: سوال ما این است که صندوق ذخیره فرهنگیان، خانه‌های فرهنگیان و درمانگاه مخصوص فرهنگیان در زمان چه کسی افتتاح شد؟ معلوم است که در زمان این آدم بزرگ و عالم که تصدی وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشت، کارها صورت گرفت.

نماینده مردم لنگرود افزود: یکی از دوستان گفت که از آقای نجفی سوال کردند کاندیدا شو و او گفته کسی کاندیدا می‌شود که به نظام اعتقاد داشته باشد. اما ما می‌گوییم این چه حرفی است که شما می‌گویید. این افراد سرمایه‌های نظام هستند، نباید سرمایه‌های نظام را در زباله‌دان تاریخ بیندازیم. کسی که معاون رئیس‌جمهور و وزیر دولت شهید رجایی بوده و به عنوان مشاور شهید چمران فعالیت می‌کرده، آیا به نظام اعتقادی ندارد؟ این حرف‌ها نهایت بی‌انصافی است.

لاهوتی با بیان اینکه نجفی دارای تعهد، تخصص و تجربه است، گفت: مگر می‌شود او تعهدی نداشته باشد؟ اصلا مگر امکان دارد در مورد کابینه از دستگاه‌های نظارتی استعلام نکرده باشند؟ لذا آقای نجفی فردی متعهد به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: شوراهای آموزش و پرورش و کاهش تصدی‌های دولت از افتخارات دوره آقای نجفی است. در این دوره پژوهشکده، یک دانشگاه، صد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان کودکان استثنایی تأسیس شد. نمی‌خواهم بگویم دیگر وزرا کاری نکردند، اما آقای نجفی با تدبیر و تعهد تصمیمات خوبی اتخاذ کرد.

نماینده مردم لنگرود همچنین گفت: در برنامه‌ای که آقای نجفی تقدیم مجلس کرده، از ۲۲ محور آن ۲۰ محور آن در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه است. این میزان توجه به قانون برنامه در برنامه‌ هیچ‌یک از وزرا نبوده است.

لاهوتی همچنین تاکید کرد: تعدادی از دوستان مخالف اعلام کردند که آقای نجفی از خانواده‌های فتنه بازدید کرده، در حالی که ایشان بر اساس مصوبه شورای شهر و به اتفاق اعضای آن و یک هیئت از این خانواده‌ها بازدید کرده است. شورای شهر مصوب کرد و آقای نجفی به اتفاق عده‌ای از اعضای شورای شهر از این خانواده‌ها بازدید کردند و بعد از این بازدید گزارشی را تنظیم و تقدیم رهبر معظم انقلاب کردند.

وی ادامه داد: در گزارش آقای نجفی به دفتر رهبر معظم انقلاب آمده که همه خانواده‌ها از اقشار متوسط و ضعیف بودند و البته بسیاری از این خانواده‌ها سابقه حضور در جبهه و ایثارگری را داشتند و البته گزارش این هیئت بعد از ارسال به دفتر مقام معظم رهبری توسط حضرت آیت‌الله گلپایگانی به شورای امنیت کشور ارسال شد که دوستان مخالف اینگونه مسائل را عنوان می‌کنند، بی‌رحمی و بی‌انصافی است.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه محمدعلی نجفی از نظر تعهد و مراحل خود را طی کرده و دارای تخصص است، اظهار داشت: دوستان گفتند که آقای نجفی دکترا ندارد. مگر می‌شود کسی دکترا نداشته باشد و بعد بگوید دکترا دارم؟ او همچنین دارای سابقه ایثارگری است.

لاهوتی با تاکید بر اینکه امروز فرهنگیان چشم به راه تصمیم مجلس هستند، افزود: جامعه فرهنگیان نجفی را قبول دارند، چرا که او در دوره خود با تدبیر و تفکر وزارت آموزش و پرورش را اداره کرد . فرهنگیان تماس‌های زیادی با ما می‌گیرند و انتظار دارند که به نجفی رای بالایی دهیم.

وی همچنین اظهار داشت: امروز اقتصاد فرهنگیان دغدغه همه است و او با سابقه‌اش در سازمان مدیریت می‌تواند مشکل اقتصاد فرهنگیان را حل کند.

نماینده مردم لنگرود تاکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به یک تحول و تغییر دارد و آقای نجفی در برنامه‌های خود به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعتقاد دارد و آن را دنبال می‌کند. ما معتقدیم او به دلیل تجربه‌ای که دارد، می‌تواند این تحول را دنبال کند.

Share