لاهوتی:برداشت از معادن لیلاکوه لنگرود غیر قانونی است

به گزارش دیارمیرزا  نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی برداشت از معادن لیلاکوه این شهرستان را غیر قانونی دانست و گفت: محیط زیست باید در زمینه تخریب انفال الهی با حساسیت بیشتر اقدام کند مهرداد لاهوتی،افزود:  تخریب و خاکبردارى از کوه زیباى لیلاکوه ناراحتى و نگرانى بسیارى از اهالى منطقه و خیل بی شمارى […]

به گزارش دیارمیرزا  نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی برداشت از معادن لیلاکوه این شهرستان را غیر قانونی دانست و گفت: محیط زیست باید در زمینه تخریب انفال الهی با حساسیت بیشتر اقدام کند

مهرداد لاهوتی،افزود:  تخریب و خاکبردارى از کوه زیباى لیلاکوه ناراحتى و نگرانى بسیارى از اهالى منطقه و خیل بی شمارى از دوستداران طبیعت و محیط زیست را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: این منطقه از جلوه های زیبا و توریستى شهرستان لنگرود به شمارمى رود که به دلیل زیبایى منحصر به فرد و نزدیکى به شهر لنگرود، همیشه مورد توجه و استقبال بسیارى از مردم منطقه و طبیعت دوستان و خیل عظیمى از مسافران برای استراحت و پیاده روى و کوهنوردى بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به مسئله برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه ها اشاره کرد و گفت: استفاده و برداشت بی رویه شن و ماسه از کف رودخانه ها خسارت های متعددی به اکوسیستم و محیط زیست استان وارد می سازد.

وی افزود: رودخانه ها شریان های حیاتی هر کشور محسوب می شوند، امروزه رودخانه ها جدا از تغییرات طبیعی خود تحت تاثیر فعالیت های موثر انسان در معرض دگرگونی های ژرفی قرار دارند.

لاهوتی اظهارداشت: از فعالیت های مهم مخربی که بر رودخانه ها تحمیل می شود بهره برداری بی رویه از شن و ماسه برای فعالیت های عمرانی است.

وی تاکید کرد: اثرات برداشت مصالح بر نیمرخ طولی بستر، مورفولوژی و محیط زیست رودخانه نه تنها یک مسئله ملی محسوب می شود بلکه یک مسئله جهانی است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: این مسئله باعث اثرات تخریبی بر زیستمندان رودخانه ( گیاهی و جانوری)، زمین های اطراف، پل ها، تاسیسات آبی حاشیه ای و نیز خطرات بالقوه سیل در اثر تغییرات هیدرولیکی و مورفولوژیکی گشته است.

وی یادآورشد: آگاهی از پیامدهای بهره برداری از مصالح رودخانه ای مسئولان امر را قادر می سازد تا با اعمال ضوابط و معیارهای فنی لازم ضمن بهره گیری از منابع ارزشمند موجود در رودخانه نسبت به حفظ عمومی و اجتناب از اثرات سوء بهره برداری توجه کافی و کارشناسانه مبذول دارند.

Share