رييس فراكسيون رهروان ولايت مجلس افشا كرد:

فشارنماینده گیلانی مجلس به نیروی انتظامی برای آزاد کردن برادرزاده اش!!!!

به گزارش دیارمیرزا جلالی گفت “در ایام فتنه من برای یک سخنرانی دعوت شدم به دانشگاه رشت. شب که در هواپیما نشستم دیدم عزیزی کنار من نشسته و گفت من فرمانده ناحیه اجتماعی رشت هستم……

کاظم جلالی در پاسخ به نطق حمید رسایی در مخالفت با کلیات کابینه پیشنهادی گفت “من از عبارت مشمئز کننده رسایی درباره رهبری انقلاب عذرخواهی میکنم”.
به گزارش دیارمیرزا ، در ادامه جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور، حمید رسایی در صحبت های خود به عنوان مخالف کلیات کابینه گفت “آقایی که پشت تریبون مجلس به ما می‌گویی کاسب فتنه! آیا رهبر شما که بارها از فتنه‌گران سوال کرده و گفته چرا عذرخواهی نمی‌کنند، کاسب فتنه است؟”
این سخنان رسایی با پاسخ تند کاظم جلالی که به صورت غیرمستقیم توسط رسایی مورد خطاب قرار گرفته بود مواجه شد.
جلالی در تذکری آیین نامه ای گفت “بر اساس ماده ۷۹ من ۵ دقیقه اجازه پاسخگویی دارم. رسایی صریحا به نطق من اشاره کرد. تعجب می کنم آقای لاریجانی می گوید که ۷۹ نیست. من از عبارت مشمئز کننده رسایی درباره رهبری انقلاب عذرخواهی میکنم و متاسفم که وی این عبارت را به ساحت مقدس رهبری وارد میکند و برای اهداف سیاسی خود حاضر است حتی از رهبری اینگونه خرج کند که نماینده و همکارش را تضعیف کند.”

فشار رسایی به نیروی انتظامی برای آزاد کردن برادرزاده اش
او سپس با بیان خاطره ای از فشار رسایی به نیروی انتظامی برای آزاد کردن برادرزاده خود که در جریان فتنه ۸۸ دستگیر شده بود پرداخت.
جلالی گفت “در ایام فتنه من برای یک سخنرانی دعوت شدم به دانشگاه رشت. شب که در هواپیما نشستم دیدم عزیزی کنار من نشسته و گفت من فرمانده ناحیه اجتماعی رشت هستم. برادرزاده رسایی در فتنه دستگیر شد و رسایی پدر نیروی انتظامی را درآورد برای آزادکردنش.”
رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با انتقاد از ادبیات به کار رفته توسط رسایی اضافه کرد “برادر عزیز اگر ما نجابت میکنیم و از روزنامه رنگی ۷ صفحه ای تو حرف نمیزنیم و از پولهایی که به روزنامه تو کمک می شود حرف نمی زنیم. اگر بخواهیم مانند تو صحبت کنیم ادبیاتش را بلدیم.”

مردم تفکر شما را برنمی تابند
جلالی از حمله رسایی به افراد به دلیل “ساکت فتنه” خواندن آنها انتقاد کرد و گفت “من ۱۴ سال جبهه بودم الان اتوکشیده هستیم و در مجلسیم. شما با بیان و قلمتان و اجازاتی که دارید به همه بتازید … اینکار را نکنید. به مصلحت نیست. امروز به دنبال اینیم که اگر اندک شکافی در بین حاکمیت و ملت بود با این رای پوشانده شود. من صبح گفتم فتنه و فتنه گر محکوم است. اما باید مر کلام رهبری را عمل کنیم. شما چه قدر افراد را به خاطر ساکتین فتنه زدید. شما چقدر آقای لاریجانی را زدید. خوب شد؟ شما خودزنی کردید و دیدید نتیجه انتخابات چه شد؟ مردم تفکر شما را برنمی‌تابند.”

رسایی: برخورد با برادرزاده ام خارج از ضوابط بود
در ادامه حمید رسایی نیز با وجود درخواست لاریجانی برای فیصله دادن به این بحث، خواست تا پاسخ جلالی را بدهد.
رسایی گفت “تعجب میکنم جلالی نطقی شیوا میکند و کسی مانعش نمی‌کند. و حتی لاریجانی به وی نمیگوید موضوع برادرزاده بنده چه ربطی به بنده دارد؟ آقای جلالی در موافقت صحبت کرد، خب مخالف باید در نقدش صحبت کند. طبیعی است که مخالف صحبت های موافق را نقد میکند. نکته دیگر اینکه طبیعتا حق پاسخگویی از تریبون مجلس برای برادر بنده که بسیار محترم و سالم است. با اینکه از مدیران اصلاحات بود اما فشارهای زیادی از مجلس ششم به ایشان آوردند که باج بدهد ولی باج نداد و از مدیرکلی سیاسی قزوین برداشتند. البته ما نظرات هم را نقد می کنیم. من هیچ فشاری در آن زمینه به نیروی انتظامی نیاوردم. آقای احمدی مقدم خوب است که گزارش آن حادثه را بدهند. فردی که آن برخورد را کرده بود با برادرزاده من، از ضوابط خارج شده بود و من آن را پیگیری کردم وگرنه فشاری درکار نبود. خوشحالم صف بندی ها امروز مشخص تر شد و شما ربط و بی ربط فرصت تذکر را به همه دادید.”

Share