فرمانده انتظامی گیلان: قانونمندی اجتماع از فواید روزه است

به گزارش دیار میرزا ابراهیم قائد رحمتی ظهر امروز در مراسم انس با قرآن کریم و تکریم کارکنان وظیفه روزه یکی از اعمالی دانست که در صورت تحقق دقیق و توجه به شرایط یک روزه واقعی، نتایج گرانبهایی در زمینه‌های معنوی و فردی و اجتماعی به ارمغان می‌آورد. وی با اشاره به برخی آثار اجتماعی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان […]

به گزارش دیار میرزا ابراهیم قائد رحمتی ظهر امروز در مراسم انس با قرآن کریم و تکریم کارکنان وظیفه روزه یکی از اعمالی دانست که در صورت تحقق دقیق و توجه به شرایط یک روزه واقعی، نتایج گرانبهایی در زمینه‌های معنوی و فردی و اجتماعی به ارمغان می‌آورد.rahmati

وی با اشاره به برخی آثار اجتماعی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: قرار گرفتن اغنیا و نیازمندان در یک صف از جمله آثار روزه است.

رئیس پلیس گیلان، با بیان اینکه افراد برخوردار با تحمل گرسنگی وضع محرومان را به طور محسوس درک می‌کنند، افزود: برابری و مساوات یکی از آثار اجتماعی روزه تلقی می‌شود.

وی، ترویج ارزش‌ها را از دیگر آثار روزه خواند و تصریح کرد: در تحقیقاتی که صورت گرفته است در ماه مبارک رمضان ۴۰۰ واژه که از نظر اخلاقی بار مثبتی دارند همگام با روزه بین سه تا ۱۰ برابر بیشتر از بقیه ماه‌ها به‌کار برده می‌شوند.

قائدرحمتی، افزایش معنویت در ماه مبارک رمضان را عامل گسترش ارزش‌های متعالی خواند و تصریح کرد: در ماه رمضان برخی ارتباطات سالم نظیر توجه به همسایگان و بازدید از اقوام موجب برطرف شدن کدورت‌ها می‌شود و با خروج از خودپسندی، انسان خود را در اجتماع تعریف می‌کند.

وی تمرین قانونمندی را از دیگر آثار اجتماعی روزه در ماه مبارک برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزه به عنوان یک فریضه دینی، افراد خود را موظف به خویشتن‌داری و احترام به جامعه روزه‌دار می‌کند، با اجتناب از رفتارهای مغایر با موازین دینی به نوعی تمرین قانونمندی صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی گیلان دوری از معنویت را عامل اصلی جرایم نامید و یادآور شد: روزه یکی از راهکارهای کاهش جرایم است.

وی به روزه به عنوان فرصتی برای مهرورزی و گسترش همدردی بین آحاد جامعه اشاره و گفت: تشویق به افطاری دادن و پهن کردن سفره‌های اطعام برای همگان از نشانه‌های این مهرورزی است.

قائدرحمتی، به روایات ائمه (ع) درباره روزه در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و متذکر شد: این روایات یکی از تعالیم شگفت اسلام است که با آداب خاص خود علاوه بر فواید معنوی و جسمی، فرد مسلمان را در یک تمرینی قرار می‌دهد تا جلوه‌های متعالی انسانی را در خود تقویت کند.

وی درباره آثار اجتماعی روزه، یادآور شد: فرد روزه‌دار در این ماه تلاش می‌کند تا بخشی از گناهان خود را به‌ویژه در حوزه اجتماعی ترک کند که این امر نشان دهنده تأثیر روزه‌داری بر ایجاد امنیت اجتماعی است.

فرمانده انتظامی گیلان، صله ارحام، افطاری دادن و احترام به سالمندان و بزرگان و … را مبین تجدید نظر در اخلاق فردی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

Share