عاشوری : نوبخت گزینه پیشنهادی سه استان شمالی برای پست معاونت راهبردی است

به گزارش دیارمیرزا : ناصر عاشوری  با بیان اینکه رئیس جمهور در انتخاب وزرا اختیار دارد، اظهار کرد: معرفی وزرا کار سنگینی است که یک رئیس جمهور در نخستین اقدام رسمی خود انجام می‌دهد و نباید انتخاب وزرا بر اساس میل و خواسته‌های نمایندگان باشد. وی تصریح کرد: انتخاب ۱۸ وزیر معرفی شده دولت تدبیر و […]

به گزارش دیارمیرزا : ناصر عاشوری  با بیان اینکه رئیس جمهور در انتخاب وزرا اختیار دارد، اظهار کرد: معرفی وزرا کار سنگینی است که یک رئیس جمهور در نخستین اقدام رسمی خود انجام می‌دهد و نباید انتخاب وزرا بر اساس میل و خواسته‌های نمایندگان باشد.

وی تصریح کرد: انتخاب ۱۸ وزیر معرفی شده دولت تدبیر و امید با کارشناسی بوده و کسانی هستند که تجربه مدیریتی دارند و پیشینه آنها بررسی شده است.

این نماینده، شرایط سنی، توان کم جسمی و عدم حضور نیروهای جوان را تنها ضعف کابینه دولت تدبیر و امید دانست.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، نگاه بیشتر نمایندگان به وزرای پیشنهادی را مثبت اعلام کرد و گفت: نمایندگان نسبت به وزرای معرفی شده نگاهی مثبت دارند و تنها در عملکرد و صلاحیت سه وزیر حرف و بحث دارند که در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها موارد مذکور مورد بررسی نمایندگان قرار می‌گیرد.

عاشوری افزود: نمایندگان در کمیسیون‌ها و جلسات خصوصی با وزرا به گفت‌وگو و بررسی سابقه و برنامه‌های ارائه شده آنها می‌پردازند و سابقه آنها کاملاً مطالعه و بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر وزرا از مجلس رأی اعتماد می‌گیرند، افزود: در هفته جاری نمایندگان برای برطرف شدن ذهنیت چند وزیر به نتیجه نهایی می‌رسند و از این وزرا دعوت می‌شود که به کمیسیون‌ها و فراکسیون آمده و شفاف‌سازی کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد به انتخاب نشدن وزیری از گیلان در کابینه دولت جدید، افزود: دولت یازدهم در انتخاب وزرا به استان گیلان توجه نداشته و نمایندگان این استان از رئیس جمهور این گلایه را دارند که در این انتخاب گیلان را نادیده گرفته است.

عاشوری تأکید کرد: محمدباقر نوبخت به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است.

وی در پایان متذکر شد: نمایندگان گیلان، مازندران و گلستان در جلسه‌ای که باهم داشتند به اتفاق نظر رسیدند که محمدباقر نوبخت به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور معرفی شود.

 

Share