عاشوری : تولید مقرون به صرفه و اقتصادی ضریب ماندگاری جوانان در روستاها را افزایش می دهد

به گزارش دیارمیرزا: روستاها همواره کانون تولید است و اقتصاد و محور فعالیت در این مناطق بیشتر کشاورزی است. وی با اعلام اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر روستاهای استان دارای کد محرومیت بود، اظهارداشت: توسعه عمران روستایی در دوران انقلاب اسلامی با برنامه ریزی و تلاش مضاعف مسئولان با شدت و حدت انجام […]

به گزارش دیارمیرزا: روستاها همواره کانون تولید است و اقتصاد و محور فعالیت در این مناطق بیشتر کشاورزی است.

وی با اعلام اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر روستاهای استان دارای کد محرومیت بود، اظهارداشت: توسعه عمران روستایی در دوران انقلاب اسلامی با برنامه ریزی و تلاش مضاعف مسئولان با شدت و حدت انجام شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی خدمات زیر بنایی همچون آب آشامیدنی، برق، گاز، مخابرات، خانه های بهداشتی، جاده آسفالته و سایر موارد  توسعه یافت.

وی تصریح کرد: مهاجرت روستائیان به شهرها به دلیل مسائل فرهنگی، اشتغال، ارتقای سطح علمی جوانان و سایر موارد بیشتر شده است.

عاشوری اظهارداشت: در حال حاضر ۳۰ درصد جمعیت در مناطق روستایی و ۷۰ درصد در مناطق شهری ساکن هستند بنابراین این مهم نیاز به بررسی و کارهای کارشناسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت و بخش خصوصی باید با ایجاد بسترهای مناسب در روستاها شیب مهاجرت به مناطق شهری را کاهش دهند، عنوان کرد: توسعه روستایی یک نیاز اساسی در استان است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان در مناطق روستایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، اظهارداشت: ضریب ماندگاری روستانشیان در مناطق روستایی از راهبردهای مهم نظام و دولت است، برای دستیابی به این مهم باید نسبت به افزایش درآمد ها اقدام کرد.

وی برضرورت تقویت ترویج و آموزش کشاورزی تاکید کرد و افزود: تولید در مناطق روستایی باید تضمینی باشد و لازمه این کار مدرن سازی بخش کشاورزی است.

عاشوری در ادامه تدوین مکانیسم از تولید تا بازار محصولات کشاورزی توسط مسئولان را یک ضرورت حیاتی دانست و یادآورشد: تقویت این بخش باعث خودکفایی و استقلال کشور می شود.

Share