عاشوری:سهم مردم در پرداخت هزینه سلامت فلج کننده است

به گزارش دیارمیرزا ناصر عاشوری ،با تاکید بر اینکه همه مردم باید از بیمه همگانی بهره ‌مند شوند، افزود:  اجرای بیمه همگانی خدمات درمانی از مهمترین وظایف دولت های جهان و یکی از اصول عدالت اجتماعی است. وی تصریح کرد: پوشش های بیمه خدمات درمانی از دو جهت اهمیت دارد یکی در تامین سلامت جامعه […]

به گزارش دیارمیرزا ناصر عاشوری ،با تاکید بر اینکه همه مردم باید از بیمه همگانی بهره ‌مند شوند، افزود:  اجرای بیمه همگانی خدمات درمانی از مهمترین وظایف دولت های جهان و یکی از اصول عدالت اجتماعی است.

وی تصریح کرد: پوشش های بیمه خدمات درمانی از دو جهت اهمیت دارد یکی در تامین سلامت جامعه و حفظ حیات و پویایی اجتماع و دیگری اهمیت اقتصادی برای همه مردم به ویژه اقشار کم درآمد و محروم است.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: سلامت مهمترین زیرساخت توسعه پایدار است بنابراین باید در راستای ارتقای آگاهی شهروندان گام برداشته شود تا به سلامت جسمی و روحی خود توجه ویژه کنند و همه مولفه ‌های تاثیرگذار در این امر را مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه پزشک خانواده را یکی از طرح ‌های مترقی و متعالی در حوزه سلامت دانست و افزود: نتایج رضایت‌ بخش این طرح فقط به حوزه درمان و سلامت منتهی نخواهد شد بلکه در همه زمینه ‌ها حتی امور اقتصادی تاثیرگذار است.

عاشوری برخورداری از جامعه‌ و شهروندان سالم را از فاکتورهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: به معنای واقعی کلمه انسان سالم محور توسعه پایدار است و این موضوع فقط یک شعار نیست.

وی یادآورشد: اهمیت موضوع سلامت امروزه بر هیچ کسی پوشیده نیست به طوری که در این زمینه گام ‌هایی برداشته شده است ولی می‌طلبد تدابیر اتخاذ شده با شتاب بیشتری به مرحله اجرا برسد.

Share