عابدینی: خدا را شکر که سلطانی‌فر وزیر شد / وضع داماش خوب است!

به گزارش دیارمیرزا مدیرعامل باشگاه داماش با ابراز خرسندی از انتخاب مسعود سلطانی‌فر به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، گفت: دولت کار سختی در ورزش پیش‌رو دارد و ما باید هر کمکی که از دستمان بر می‌آید دریغ نکنیم.  امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت این […]


به گزارش دیارمیرزا مدیرعامل باشگاه داماش با ابراز خرسندی از انتخاب مسعود سلطانی‌فر به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، گفت: دولت کار سختی در ورزش پیش‌رو دارد و ما باید هر کمکی که از دستمان بر می‌آید دریغ نکنیم. abedini6


امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت این روزهای داماش، مساله مالکیت این باشگاه و تامین بودجه آن، ورزش ایران در دولت جدید ، مسائل پیش آمده در دیدار داماش و ملوان، علیرضا جهانبخش و مسائلی از این دست صحبت کرد. این گفت و گو را در ادامه می خوانید: 

* ابتدا از وضعیت این روزهای داماش بگویید. 

– وضع داماش خوب است! 

* به نظر می‌رسد از نتایج دو هفته‌ نخست راضی هستید. کسب دو تساوی در ابتدای لیگ برای داماش نتیجه‌ خوبی است؟ 

– بله! در دو بازی اول نباختم و اگر بازی این هفته‌ را هم ببریم. اوضاع خیلی بهتر می‌شود. 

* وضعیت مالکیت باشگاه به کجا انجامید؟ 

– مالکیت باشگاه سرجایش است و مانند گذشته باشگاه زیر نظر شرکت های هولدینگ امیر منصور آریا اداره می‌شود. مشکل ما تامین بودجه بود که آن هم خوشبختانه در جلسه‌ای که دیروز (یکشنبه) برگزار شد حل شد. 

* چطور حل شد؟ 

– قرار شد مانند قبل، باشگاه به عنوان زیر مجموعه شرکت های امیرمنصور آریا بودجه خود را تامین کند. 

* تکلیف مالک قبلی چه شد؟ شهرام قویدل اکنون کجاست؟ 

– تعجب می‌کنم و متاسفم که چطور آدمی با این مشخصات ، مصاحبه‌ها و معروفیت‌ در کشور گم شده و پیدا نمی‌شود. این مساله خیلی عجیب و غریب است. 

* یعنی هیچ اثری از او نیست؟ 

– اثر که هست، اما واقعا نمی‌فهم که چرا پیدایش نمی‌شود! 

* اجازه بدهید به بازی داماش و ملوان بپردازیم. این بازی حاشیه‌های زیادی داشت. انداختن مجسمه سیروس قایقران و مشکلاتی که برای کاروان تیم شما رخ داد. 

– بگذارید درباره مساله ملوان چیزی بگویم. ملوان تمام شد! دوست ندارم که دیگر درباره این مساله حرف بزنم. هر دو تیم سالی یک یا دو بار در تنش قرار می‌گیرند. این تنش به خاطر عداوت و کینه‌ای است که معلوم نیست از کجا پیدا شده و گریبان دو تیم را رها نمی‌کند. آدم از این مساله دل آزرده می‌شود. بهتر است این مسائل را رها کنیم. امیدوارم این مشکل هم حل شود. بگذارید درباره این حرف بزنیم که خدا را شکر آقای مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان شد. 

* هنوز که رسما وزیر نشده، چون مجلس شورای اسلامی هنوز رای اعتماد خود را به ایشان نداده است. 

– چرا شده است! استنباط من این است که دکتر روحانی در تعامل کامل با مجلس شورای اسلامی قرار دارد و از قبل اتفاقاتی که باید می‌افتاد، افتاده و لابی‌های لازم صورت گرفته است. دکتر روحانی کار حساب شده ای را با مشورت مشاوران خوب خود انجام داده است. فکر می‌کنم جامعه ورزش باید نسبت به وزیر جدید خوش استقبال باشد و از طرفی بد بدرقه هم نباشد. هر کسی هم که کاری از دستش بر می‌آید باید انجام دهد که به دولت کمک کند، چون دولت در امر ورزش کار سنگینی بر دوش دارد. 

* دکتر روحانی و آقای سلطانی فر برای شروع کارشان از شما مشورتی هم خواسته‌اند؟ 

– خوشبختانه آقای روحانی آنقدر مشاوران خوب در اختیار دارد که نیازی نیست امثال ما نظر بدهیم. من با یکی از نزدیکان ایشان ارتباط دارم و در مواردی که احساس کردم لازم است، نظراتی دادم. کنار ایشان آدم‌های بزرگواری مثل مهندس ترکان، آقای یونسی و حسین فریدون هستند که به ایشان مشورت می‌دهند. به نظرم انتخاب های آقای روحانی حساب شده بود و کابینه ایشان، کابینه کار و تلاش است و می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند، باید با صبر و حوصله منتظر این اتفاق باشیم. 

* به عنوان یک مدیر با سابقه ورزشی، توصیه‌ای به وزیر جدید دارید؟ 

-‌توصیه ای ندارم. ایشان در آینده نزدیک در مجمع فوتبال شرکت می‌کنند و حرف اهالی فوتبال را می‌شنوند. همچنین با رییس و هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم صحبت خواهند کرد. به هر حال ایشان همیشه از دور یا نزدیک با ورزش ارتباط داشته است. 

* به موضوع داماش بازگردیم. این که می‌گویند امیر عابدینی در کارهای فنی تیمش دخالت می‌کند واقعیت دارد؟ گفته می‌شود شما علاقه زیادی به این کار دارید. 

– این که گفته شده من علاقه زیادی به ورود کردن به فوتبال دارم، درست است، چون همین علاقه باعث شده که در فوتبال بمانم. در فوتبال تفاوتی بین کار کردن به عنوان مربی، مدیرعامل یا مشاور نیست. استنباطم این است که دوستانی که می‌گویند من خارج از قاعده و قانون در کادر فنی تیم دخالت می‌کنم، نوع قراردادم را با داماش نمی‌دانند. من ابتدا مسئول فنی تیم‌های داماش بودم و سپس مدیرعامل شدم. تا سال ۸۷، بهروز بهدادی بود و من مدیر فنی بودم. در آن سال خواستند که خودم مدیریت را هم در اختیار بگیرم. تا آن زمان هم بستن تیم، انتخاب مربی و کادر فنی و سرپرستی تیم بر عهده من بود. پس مسئولیت اولیه من در داماش همین بود که اکنون برخی از دوستان رسانه ای ناراحتش هستند. این ناراحتی معنا و مفهوم ندارد. 

* پس دخالت در کادر فنی تیم را حق خود می‌دانید؟ 

– فردوسی‌پور در برنامه‌اش حرفی را جا انداخته که مدیران حق دخالت در کادر فنی تیم را ندارند. این قاعده از کجای فوتبال در آمده است؟ اتفاقا مدیران هم حق هدایت دارند و هم حق دخالت. بارها مثال زده‌ام که فرض کنید در یک خودرو نشسته باشید، اگر راننده هر طور خودرو را براند، هیچ چیز نمی‌گویید؟ اگر راننده چراغ قرمز را رد کند، فریاد نمی‌زنید و پیاده نمی‌شوید؟ در این صورت اگر خودرو متعلق به خودتان باشد، ممکن است راننده را پیاده کنید. باور کنید که مدیران بزرگ باید به رشته ای که در آن مدیریت می‌کنند نزدیک باشند. آنها اگر نظری می‌دهند، معنایش این نیست که از حقوق دیگران استفاده می‌کنند. 

* علیرضا جهانبخش هم در اولین بازی‌اش در تیم جدید به میدان رفت. 

– خیلی خوشحالم که جهانبخش به محض رسیدن به تیم جدید، خودش را حفظ کرده، در تمرینات تمام تلاش خود را کرده و توانسته طی دو هفته‌ از رسیدن به هلند در تیمش بازی کند. این مساله خیلی مهم است. او روزهای پرفروغی پیش‌رو دارد و برای فوتبالیست‌ها ایرانی به یک الگو تبدیل خواهد شد.

Share