عابدینی: فکر می‌کنند در ورزش قحط الرجال است

به گزارش دیارمیرزا امیر عابدینی در مورد انتخاب رضا امیری صالحی به عنوان سرپرست وزارت ورزش گفت: نمی‌دانم شاید فکر می‌کنند در این دوره سه‌ماهه تا معرفی وزیر به مجلس برای رأی اعتماد یک دوره آموزشی هست تا امیری صالحی متوجه شود وزارت ورزش چیست. نمی‌دانم واقعاً بضاعت عقلی من به این انتخاب نمی‌رسد. به گزارش […]

به گزارش دیارمیرزا امیر عابدینی در مورد انتخاب رضا امیری صالحی به عنوان سرپرست وزارت ورزش گفت: نمی‌دانم شاید فکر می‌کنند در این دوره سه‌ماهه تا معرفی وزیر به مجلس برای رأی اعتماد یک دوره آموزشی هست تا امیری صالحی متوجه شود وزارت ورزش چیست. نمی‌دانم واقعاً بضاعت عقلی من به این انتخاب نمی‌رسد.

download

به گزارش فارس ، مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد اینکه چرا وزیر ورزش همواره از بین افراد غیر متخصص انتخاب می‌شود، گفت: شاید تصور می‌کنند در ورزش قحط ‌الرجال است. آدم‌های سیاسی که به ورزش می‌آیند اگر بخواهند ورزش را به روش سیاسی اداره کنند مسیر درستی را نرفته‌اند. آنها باید ورزش را به روش ورزشی مدیریت کنند. بارها گفته‌ام ارتباط عارفانه در ورزش بیشتر از ارتباط آمرانه است. اینجا برای پیشکسوت زنگ می‌زنند و هنگام ورود ورزشکار به گود صلوات می‌فرستند.

وی ادامه داد: البته مشکلات خاص ورزش حرفه‌ای را هم داریم اما شیرازه ورزش اخلاق و فرهنگ و منش پهلوانی است. در رسانه‌ها و در صدا و سیما بیشترین برنامه‌ها برای تعمیم و گسترش ورزش است. ورزش در بخش قهرمانی شور و شعف ایجاد می‌کند و ایرانیان در سراسر جهان به افتخارات تیم‌های ورزشی ایران می‌بالند و آن را جزو هویت خود می‌دانند. باید متوجه شد که چرا تختی اسطوره است، چرا هنوز به پوریای ولی می‌نازیم و حتی شاهنامه بیشترین هویتش را از منش پهلوانی گرفته است.

عابدینی در مورد اینکه حسن روحانی قول داده بود وزارت ورزش را به دست اهالی ورزش بسپارد اما خلف وعده کرد، گفت: من نمی‌دانم او چه قولی داده بود اما قرار بود ورزش به دست ورزشی‌ها سپرده شود که این اتفاق نیفتاد.

Share