رشد چشمگیر اعضای کودک کتابخانه باقرالعلوم (ع) رضوانشهر

به گزارش دیارمیرزا  فروزان جعفری ، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر از برگزاری دوره های مختلف اوقات فراغت در بخش کودک کتابخانه عمومی باقرالعلوم این شهرستان خبرداد. رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر هدف از این کار را ایجاد فضای مناسب و شاد برای کودکان و نوجوانان و همچنین جذب بیشتر آنان […]

به گزارش دیارمیرزا  فروزان جعفری ، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر از برگزاری دوره های مختلف اوقات فراغت در بخش کودک کتابخانه عمومی باقرالعلوم این شهرستان خبرداد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر هدف از این کار را ایجاد فضای مناسب و شاد برای کودکان و نوجوانان و همچنین جذب بیشتر آنان به کتابخانه دانست واظهار داشت:راه اندازی بخش کودک در کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع) شهرستان رضوانشهر، انگیزه و علاقه کودکان را به سمت مطالعه کتاب دوچندان کرده است.

وی اقدامات انجام شده جهت راه اندازی این بخش ازکتابخانه عمومی را شامل پارتیشن بندی بخش کودک قفسه کتاب کودک، میز و صندلی و سایر امکانات سخت افزاری بخش کودک عنوان کرد و اظهار داشت: با راه اندازی بخش کودک در این کتابخانه عمومی دیگرکتابخانه شهری وروستایی باقی مانده از بخش کودک مستقل برخوردار خواهند بود که امید است بتوان فرهنگ مطالعه را از اوان کودکی در خانواده ها نهادینه کرد.

جعفری  با اشاره به اینکه امروز بخش عمده مراجعه کنندگان به کتابخانه ها از میان کودکان است، افزود: باید تلاش شود ضمن ارتقای مطالعه مفید در این گروه سنی، وهمکاری وهمراهی اولیاءمنابع و کتاب های تخصصی کودکان نیز تامین شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر در ادامه اظهار داشت: با هماهنگیهای بعمل آمده با فرماندار و نیز سایر اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحولات چشمگیری در حوزه بخش کودک در کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهر خواهیم بود.

وی همچنین برنامه های اجرا شده در این کتابخانه را  شامل قصه خوانی ، سرود ، شاهنامه خوانی ، نقاشی و مسابقات ویژه کودکان عنوان کرد.

گفتنی است، شهرستان رضوانشهر دارای ۳ کتابخانه عمومی در رضوانشهر، پره سر و پونل با مساحت زمین ۱۱۴۵متر مربع و زیر بنای ۱۱۷۷متر مربع  ونیز سالن مطالعه ،مخزن کتاب  و بخش کودک مجزا و با داشتن مجموعه ای حدودا ۲۳۹۰۰ نسخه کتاب در زمینه های مختلف است. همچنین کتابخانه های عمومی شهرستان رضوانشهردر بخش نشریات دارای مجلات  متنوع در زمینه های متنوع سیاسی-اقتصادی و فرهنگی و هنری و ورزشی است.

Share