سرلشكر رحيم صفوي:

راهبرد آزادی فلسطین ادامه مقاومت اسلامی تا سقوط صهیونیست هاست

به گزارش دیارمیرزا دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: فاجعه اشغال فلسطین بزرگ‌‌‌ترین ظلم ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی بوده و این رژیم برای ادامه قتل انسان‌های بی‌دفاع ایجاد شده است.

به گزارش دیارمیرزا :سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر در جمع مردم نمازگزار رشت، در ابتدای سخنان خود حامل پیام سلام مقام معظم رهبری به مردم گیلان شد.

وی اظهار کرد: سلام امام خامنه‌ای را به مردم ارجمند و هوشمند گیلان می‌رسانم، مردمی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی خالق حماسه سیاسی شدند و امروز نیز روز جهانی قدس را به نمایش گذاشتند.

*راهپیمایی روز قدس، امنیت نهضت آزادی‌بخش فلسطین

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس برای امنیت نهضت آزادی‌بخش قدس است، افزود: همایش عظیم مردم سراسر جهان علیه ظلم صهیونیسم به مردم فلسطین است که با شعارهای اسلامی در مقابل چشم رسانه‌های بیگانه برگزار شده است.download (1)

وی برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس را بر معادلات منطقه‌ای و موضوع‌ مذاکرات سازشی آمریکا در منطقه تأثیرگذار دانست.

رحیم صفوی، محور نخست سخنان خود را به موقعیت جغرافیایی فلسطین اشغالی اختصاص داد و گفت: فلسطین سرزمین کوچکی با ۲۷ هزار کیلومتر مربع است که سه قسمت عمده دارد.

وی نیمه شمالی فلسطین را منطقه‌ای کوهستانی و خوش و آب و هوا خواند و اذعان کرد: این منطقه دارای شهرهای پرجمعیت و زیبا بوده و هم‌مرز با جنوب لبنان است.

دستیار عالی مقام معظم رهبری، بخش میانی فلسطین را دشت و کوهستانی و قسمت جنوبی آن را نیز خشک و بی‌آب و علف عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه دمای بخش جنوبی فلسطین به ۵۰ درجه می‌رسد، ادامه داد: تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی در این منطقه قرار دارد.

رحیم صفوی، گفت: فلسطین در شمال اقلیم صحرایی و در جنوب اقلیم دریای مدیترانه قرار گرفته و جمعیت صهیونیسم‌ها در فلسطین حدود پنج میلیون نفر است.

*قدس مورد احترام ادیان الهی

وی نرخ رشد جمعیت در صهیونیسم را یک درصد و همین نرخ رشد در جمعیت فلسطین را بالای ۲.۵ درصد ذکر کرد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا قدس را مورد احترام سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت خواند و تصریح کرد: غزه دومین منطقه‌ای است که در جنوب غربی فلسطین اشغالی هم‌مرز با صحرای سینا قرار دارد.

وی جمعیت غزه را حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و ساکنان کرانه باختری نیز دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

رحیم صفوی، اضافه کرد: رژیم اشغالگر صهیونیسم از اردن،‌ کرانه باختری، از مصر صحرای سینا و از سوریه، بلندی‌های جولان را تصرف کرد و فلسطینی‌ها را در دو ناحیه سرزمین‌های اشغالی که جزو بدترین منطقه آب و هوایی فلسطین است، محدود کرد.

*رژیم منحوس صهیونیستی قانون اساسی مصوب ندارد

رحیم‌صفوی درباره چالش و موقعیت رژیم صهیونیستی اذعان کرد: نخستین مشخصه رژیم صهیونیستی این است که قانون اساسی مصوب ندارد و مرزهای آن تعریف شده نیست.

وی چالش دیگر رژیم صهیونیستی را قومیتی دانست و خاطرنشان کرد: این چالش در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هویت فرهنگی ندارد، یادآور شد: در این منطقه دچار ناهنجاری و تضاد و درگیری هستند.

وی رژیم صهیونیستی را یک وصله ناچسب خواند که توسط انگلیسی‌ها در جهان اسلام و خاورمیانه ایجاد شده است.

downloadرحیم صفوی، آمریکا را محور و تبیین کننده سیاسی منطقه رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد: انگلیسی‌ها با ایجاد این غده سرطانی قصد غارت منابع اقتصادی منطقه را دارند.

*جلوگیری از پیشرفت‌های ایران هدف استکبار جهانی

وی جلوگیری از بیداری اسلامی مردم‌های منطقه را از اهداف استکبار جهانی خواند و تصریح کرد: مقابله با پیروزی انقلاب اسلامی و جلوگیری از پیشرفت‌های ایران از اهداف صهیونیستی‌ها است و در هراس هستند که این پیشرفت‌ها در منطقه زلزله ایجاد نکند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه صهیونیسم‌ در تمام فشارها علیه ایران اسلامی نقش داشته است، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز صهیونیسم‌ها پشت سر صدام بودند و از او حمایت می‌کردند.

*فاجعه اشغال فلسطین بزرگ‌‌ترین ظلم ایجاد شده توسط صهیونیسم

وی درباره راهبرد آزادی فلسطین، اذعان کرد: رژیم جعلی صهیونیستی، جنایتکار وحشی است که در هیچ‌‌کدام از ۱۹۳ کشور دنیا خونخوارتر از این رژیم وجود ندارد.

رحیم‌صفوی، فاجعه اشغال فلسطین را بزرگ‌‌‌ترین ظلم ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این رژیم برای ادامه قتل انسان‌های بی‌دفاع ایجاد شده است.

وی با تصریح بر اینکه هرگز قطعنامه‌های صادر شده اجرا نشده است، افزود: باید دید این ظلم انسانی چگونه پایان می‌گیرد.

دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا، با اشاره به اینکه از بعد سیاسی سه دیدگاه برای پایان دادن به ظلم صهیونیستی در فلسطین وجود دارد، یادآور شد: نخستین دیدگاه اینکه دولت صهیونیستی بوده و به یهودیان خالص معتقد است.

وی دیدگاه دوم را تشکیل دو دولت خودگردان و فلسطین عنوان کرد و متذکر شد: در این صورت تنها تکه‌ای از فلسطین در اختیار مردم آن قرار می‌گیرد.

*استقرار دولت و بازگشت آوارگان فلسطینی راهبرد رهایی این کشور/۶ میلیون فلسطینی آواره 

رحیم صفوی، سومین دیدگاه را جزو بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: استقرار دولت فلسطین به عنوان یک دولت واحد در تمام این سرزمین و بازگشت همه آوارگان و برگزاری رفراندوم برای تمام ساکنان آن است.

وی با تصریح بر اینکه حدود ۶ میلیون نفر فلسطینی آواره شده‌اند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به دیدگاه سوم راهبردی باید جنگ مسلحانه و مقاومت تا سقوط صهیونیستی ادامه یابد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را الگوی نجات‌بخش فلسطینی‌ها و گروه جهادی اسلامی و حماس ذکر کرد و یادآور شد: جهاد علیه مشرکان تنها راه نجات است.

وی جمعیت مسلمان جهان را یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر عنوان کرد و متذکر شد: با توجه به رشد ۲.۵ درصدی جمعیت در فلسطین، تا چند سال دیگر جمعیت این کشور بیشتر از یهودیان داخل آن می‌شود.

رحیم صفوی، خاطرنشان کرد: امیدواریم نتیجه امواج بیداری اسلامی وحدت جهان اسلام باشد.

*ایده آزادی فلسطین زیر پرچم اسلام و قرآن خواسته ایران است

وی با اشاره به اینکه ایران پرچمداری کمک به جنبش‌های آزادی‌بخش فلسطین را به دست گرفته است، تصریح کرد: برپایی راهپیمایی اعلام انزجار از رژیم جنایتکار در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از جمله این کمک است.

دستیار عالی فرمانده کل قوا، متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران ایده آزادی فلسطین را زیر پرچم اسلام و قرآن می‌داند.

Share