دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان:اعتدال گرایان گیلان در پی حذف هیچ گروه و جریانی نیستند

به گزارش دیارمیرزا : شورای هم اندیشی اعتدالگرایان گیلان که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با حضور مسوولان و فعالان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در گیلان و همچنین اعضای حزب اعتدال و توسعه شکل گرفت پنجشنبه هفته گذشته میزبان ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس و رییس مجمع نمایندگان گیلان بود.

به گزارش دیارمیرزا : در این نشست که پس از دیدار اعضای این شورا با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و استاندار این استان سومین نشست هم اندیشی با مسوولان استان بوده است، پیرامون موضوعات مختلف استان گیلان و چالش ها و مشکلات این استان و همچنین چگونگی رسیدن به راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر شد و اعضای حاضر باتاکید بر همگرایی همه نیروهای معتقد به اعتدال گرایی در راستای پیشبرد اهداف توسعه استان خواستار استفاده از ظرفیت های گیلان در این زمنیه شدند.

کیوان محمدی دبیری حزب اعتدال و توسعه تشکیلات گیلان در نشست این شورا با  رییس مجمع نمایندگان گیلان با تشریح ظرفیت های موجود در استان گیلان برای رفع مشکلات و چالش های این استان خواستار همگرایی و همراهی های  نمایندگان مجلس در این زمینه شد.

وی اظهار کرد: دولت دکتر روحانی با شعاراعتدال و  تدبیر و امید مورد اقبال عمومی مردم قرار گرفته است و با توجه به رویه اعتدالی رییس جمهور منتخب ، باید تلاش کرد تا از این فرصت برای سازندگی کشور استفاده کرد.

وی اضافه کرد : در استان گیلان هم فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی با تاکید بر همین روش و منش رییس جمهور منخب خواستار همراهی با همه گروههای سیاسی و مسوولان معتقد به اعتدال گرایی هستند تا از این طریق بتوان جامعه را به سمت ایده آل های مورد نظر هدایت کرد.

وی یاد آورشد : در دولت جدید هیچ کس در اندیشه حذف هیچ گروه و فردی نیست بلکه اعتقاد بر این است تا از افراد توانمند  برای اداره کشور و استان گیلان استفاده شود.

محمدی اظهار داشت : استان گیلان دارای ظرفیت های بالایی در زمینه نیروی انسانی است که بسیاری از این نیروها به دلیل نگاههای حزبی و گروهی برغم برخورداری از شایستگی های بالا از گردونه مدیریتی حذف می شوند که این روند آسیب های بسیاری به استان وارد کرده است.

وی تاکید کرد :  با توجه به فرصت و ظرفیت خوبی مانند دکتر نوبخت در هیات دولت و همراهی با رییس جمهور همه باید تلاش کنیم تا از ظرفیت و فرصت برای ارتقای استان گیلان استفاده کنیم چون دکتر نوبخت هم اعتقاد به توسعه استان و رفع مشکلات مردم آن دارد.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا در شرایط امروز کشور با توجه به روی کار آمدن دولتی با شعار اعتدال گرایی از ظرفیت های به القوه نیروی انسانی در استان گیلان برای این استان و سایر مناطق کشور استفاده شود و در این میان نقش نمایندگان مجلس در معرفی این ظرفیت ها بسیار مهم خواهد بود.

عبدالغفار شجاع رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان گیلان هم در این نشست بر ضرورت همراهی های نمایندگان برای استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی استان گیلان در مدیریت های کلا ن کشور تاکید کرد.

وی اضافه کرد : باید تلاش کنیم تا همه در کنار یکدیگر با معرفی نیروهای توانمند در مدیریت اجرایی کشور ، این استان و کشور را به توسعه نزدیک نماییم.

وی اظهار داشت : امروز شرایط خوبی برای استان گیلان در دولت فراهم شده است که می توانیم در کنار یکدیگر به ظرفیت سازی برای این استان بپردازیم.

به گزارش معین ایرج ندیمی در این نشست با طرح این مسئله که چرا گیلان رجال کمتری به نسبت سایر استانها دارد، اظهار داشت: واقعا اینکه چرا گیلان از جهت منابع انسانی به رشد و بالندگی نمی رسد نیاز به واکاوی دارد، آیا مشکل در بعد سیاسی یا اخلاقی است؟ آیا گیلانیان حاضر به رشد پلکانی نیستند؟ یا اینکه خودمان فرصت را برای هم ایجاد نمی کنیم؟ در همین ایام انتخابات چندین سایت ماموریت داشتند دکتر نوبخت را تخریب کنند و یا مگر من در دوره قبل چه مشکلی داشتم که این دوره ندارم؟

وی افزود: اما برغم همه مسائلی که عده ای به دنبال آن هستند من همیشه نگاهم این بوده

است تا از نیروهای توانمند استان حمایت کرده و آنها را در جایگاههایی که مورد نظر است یاری رسانم که نمونه آخرش انتخاب وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی بود.

وی افزود: من نمی گویم همدیگر را نقد نکنیم اما باید مراقب باشیم فرصتها را از بین نبریم، همانطور که انتظار داشتیم دیگران برای ما فرصت ایجاد کنند اکنون ما نیز باید برای دیگران فرصت ایجاد کنیم که اگر این کار را نکنیم می شود انچه که می گویند در گیلان بجای نخبه پروری پخمه پروری شده است.

وی تاکید کرد: نوع گرایش ما گیلانی ها عموما به بیرون است شاید بخاطر توریستی بودن منطقه یا دروازه اروپا بودن رشت باشد، این دعواهای سنتی رشت و انزلی و یا رشت و لاهیجان و … هم مزید برعلت شده است.

وی گفت: متاسفانه گاهی  در بین نمایندگان استان همراهی و هماهنگی وجود ندارد، و همین امر باعث از بین رفتن فرصتها و حتی بوجود آمدن چالش های داخلی می شودو علیرغم نشسته های گاه و بیگاه مجمع نمایندگان اما هیچ بانک اطلاعاتی هم  تا کنون  از نیروهای انسانی استان گیلان نداریم و هرکس هرکسی می شناسد برای موضوعی تعرفه می کند.

وی با تاکید براینکه همواره تلاش داشته ام تا مشکلی را از گیلان برطرف نماینم اظهار داشت : در

دوره قبل، وزارت صنایع را مجاب کردم که جهت احداث کارخانه خودرو سازی در گیلان اقدام کنند اما کوتاهی مدیران وقت استانداری باعث شد الان این کارخانه در بابل احداث شود، همین چند وقت پیش هم یک تشکلی به نام برکت در نهاد فرمان امام به من گفتند اگر ما پروژه های بزرگ در گیلان تعریف کنیم آنها ۴۰ درصد هزینه ها را به صورت تسهیلات سه ساله بدون سود به ما پرداخت خواهند کرد اما علیرغم اعلام هنوز کسی پیش قدم برای احداث پروژه ای نشده است.

وی گفت: تمام موئلفه های توسعه کشور را در هفت گروه کشاورزی، صنعت، توریسم، خدمات، آموزش، فن آوری و اشتغالزایی می توان خلاصه کرد ولی من دارم تمام تلاشم را می کنم تا به دولت بگویم گیلان یک استان کشاورزی است چرا که کشاورزی به ریال نیاز دارد در حالی که صنعت به دلار نیاز دارد که در این آشفته بازار سخت گیر می اید.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  کلی تلاش کردیم تا وزیر وقت صنایع و دولت را مجاب کنیم در لاهیجان امکانات معدنی فعال نماید و وقتی توانستیم کارخانه سیمان دیلمان را آن زمان با ۲۰۰ میلیارد تومان راه بیاندازیم همه تعجب کردند اما اکنون معاون استاندار که اتفاقا آن زمان فرماندار لاهیجان بود می خواهد بخاطر جاده سیاهکل کارخانه ایی که الان ۸۰۰ میلیارد تومان می ارزد را تعطیل کند. واقعا خنده دار است. وی در پایان تاکید کرد: تمام چهره های ملی استان همین ۱۳نماینده هستند از این رو از شما درخواست می کنم اگر مطالبه ایی دارید اگر درخواست  یا پیشنهادی دارید حتما مطرح کنید و از همینجا از شما دعوت می کنم کارشناسان و متخصصان خود را هر هفته به کارگروه های تخصصی که من برای استان راه اندازی کرده ایم  حضور بیایند تا هم اطلاعات بگیرند و هم اطلاعاتی بدهند.

وی ادامه داد: امروز با حضور دکتر نوبخت در دولت فرصت خوبی برای گیلان ایجاد شده است که همه باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت برای توسعه گیلان و ارتقای نیروهای انسانی کاردان استان استفاده کنیم که همه با همراهی های یکدیگر انجام خواهد شد.

وی از نشست با این شورا اظهار خوشحالی کرد و خواستار برگزاری نشست های دیگر با موضوعات مختلف در راستای رفع مشکلات استان شد./ روزنامه معین

Share