خسته بند:تالاب بین المللی انزلی نیازمند توجه ویژه مسئولان است

حسن خسته بند،با اعلام اینکه به موقع باید به فریاد تالاب انزلی رسید، افزود:  در صورت کم توجهی این تالاب ازبین می رود. وی همچنین تالاب بین المللی انزلی را گنجینه طبیعی منحصر به فرد دانست و اظهارداشت: این تالاب نقش مهمی در توسعه گردشگری، اشتغال و رونق اقتصادی دارد. نماینده مردم انزلی در مجلس […]

حسن خسته بند،با اعلام اینکه به موقع باید به فریاد تالاب انزلی رسید، افزود:  در صورت کم توجهی این تالاب ازبین می رود.

وی همچنین تالاب بین المللی انزلی را گنجینه طبیعی منحصر به فرد دانست و اظهارداشت: این تالاب نقش مهمی در توسعه گردشگری، اشتغال و رونق اقتصادی دارد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تالاب انزلی هم اکنون با تهدیدات و تعرضات قابل توجهی مواجه است، گفت: ورود فاضلاب های کشاورزی، خانگی و همچنین فاضلاب های صنعتی، کاهش سطح آب، رشد و پراکنش سریع نی و آزولا، افزایش فرسایش حوزه آبریز تالاب و در نتیجه افزایش رسوبات درتالاب،  افزایش میزان فلزات سنگین به ویژه سرب در آب و رسوبات تالاب و غیره از مهمترین این مخاطرات است.

وی در ادامه با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی توانمندهای لازم برای جلب و جذب سرمایه گذاران را دارد، افزود: این منطقه می تواند گیلان را متحول کند.

خسته بند با تاکید بر اینکه رشد و توسعه در استان مستلزم  جذب  سرمایه گذران بخش خصوصی است، اظهارداشت: سرمایه گذاری با رویکرد تنگ نظرانه  میسر نخواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه انزلی شهر ورزشی گیلان و حتی کشور است، یادآورشد: هرچه قدر در این شهر در زمینه ورزش سرمایه گذاری شود جواب می دهد.

Share