خسته بند:انزلی شرایط بی نظیری برای تبدیل به شهر دانشگاهی دارد

به گزارش دیارمیرزا نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه رییس جدید دانشگاه پیام نور گفت: بندرانزلی از شرایط بی نظیری برای تبدیل به یک شهر دانشگاهی برخوردار است.  ˈحسن خسته بندˈ روز یکشنبه در این مراسم با اشاره به ویژگی های این شهرستان از جمله نزدیکی به مرکز کشور ، نزدیکی به فرودگاه، طبیعت […]

به گزارش دیارمیرزا نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه رییس جدید دانشگاه پیام نور گفت: بندرانزلی از شرایط بی نظیری برای تبدیل به یک شهر دانشگاهی برخوردار است.

 ˈحسن خسته بندˈ روز یکشنبه در این مراسم با اشاره به ویژگی های این شهرستان از جمله نزدیکی به مرکز کشور ، نزدیکی به فرودگاه، طبیعت زیبا ، امکانات مناسب شهری،انزلی را دارای شرایط لازم برای اجرای پروژه های مختلف به ویژه پروژه های فرهنگی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در آینده دانشگاهی در کشور سرپا خواهد ماند که بتواند خود را به روز کند و این ویژگی در انزلی وجود دارد .

وی با اشاره به وجود پردیس بین الملل دانشگاه آزاد ، علوم پزشکی و گیلان در شهرستان انزلی یادآور شد: تنها پردیس بین الملل پیام نور و علمی کاربردی هنوز راه اندازی نشده که امیدواریم با ایجاد شرایط لازم این مساله محقق شود.

نماینده بندرانزلی با بیان این که فضا و ساختمان دانشگاه پیام نور انزلی در شان دانشجویان نیست، تصریح کرد: در صورت بهبود فضای دانشگاهی امکان جذب بیش از سه هزار دانشجو وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه زمینی در منطقه مناسبی از شهر تهیه شده و انتظار داریم پیمانکار هرچه زودتر کار احداث ساختمان دانشگاه را شروع کند.

خسته بند در خاتمه خواستار راه اندازی پردیس بین الملل دانشگاه پیام نور در انزلی شد و تاکید کرد: به طور یقیین احداث این دانشگاه به لحاظ مالی نیز برگشت سرمایه و سود دهی دارد.

* توسعه کیفی آموزش عالی را دنبال می کنیم

فرماندار انزلی نیز در ادامه این مراسم گفت: مکان مناسب آموزشی همواره از دغدغه های این دانشگاه بوده و تاکنون با کمک مسوولان آموزش و پرورش استان و شهرستان این مساله رفع و رجوع شده است.

ˈ سعادتمند داوودی ˈ اضافه کرد: با پی گیری های خوب صورت گرفته زمین به دانشگاه پیام نور واگذار شد و اکنون باید مسوولان دانشگاه پی گیر ساخت هرچه سریعتر فضای مناسب دانشگاهی باشند.

وی یادآور شد: با توجه به این که هزینه تحصیل در دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی به نسبت سایر دانشگاه ها کمتر است و برای این که افراد دارای بضاعت مالی کم بتوانند ادامه تحصیل دهند تلاش کردیم زمین را در اختیار این واحد قرار دهیم .

وی خاطرنشان کرد: توسعه کیفی اموزش عالی و راه اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های کاربردی را دنبال می کنیم .

داوودی افزود: این امر وجهه خوبی برای شهرستان و درآمد خوبی برای دانشگاه خواهد داشت و وجهه شهر انزلی را نیز بیش از پیش ارتقاء می دهد.

در این مراسم دکتر محمد اسکندری بعنوان ریاست جدید دانشگاه پیام نور انزلی معرفی و از تلاش های عباس ماهیگیر در مدت تصدی این سمت قدردانی شد.

دانشگاه پیام نور واحد بندر انزلی در سال ۱۳۷۸ با پذیرش دانشجو در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی آغاز به کار کرد .

در حال حاضر این دانشگاه یکهزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته های مدیریت بازرگانی ، مدیریت دولتی ، حسابداری ، جغرافیای انسانی ، حقوق ، تاریخ ، الهیات ، ( قرآن و حدیث – فقه و مبانی ) و علوم اجتماعی ( مدد کاری اجتماعی) دارد/ایرنا

Share