تجلیل از خبرنگاران گیلان :

حاشیه‌های مراسم ۴۰۰ نفره در سالن خاتم الانبیا (ص) رشت +عکس

قرار بود محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با دعوت استاندار گیلان در این مراسم حضور یابد که به دلیل بررسی وضعیت صلاحیت وزرای پیشنهادی و حضور در مجلس نتوانست به این برنامه بیاید

به گزارش دیارمیرزا و به نقل از خبرگزاری فارس مراسم روز تجلیل از خبرنگاران که طبق اعلام معاون فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیش از ۴۰۰ نفر قرار بود تجلیل شوند، ظهر پنج شنبه  در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر برگزار شد.13920516000020_PhotoA

-علی پورحسن مسئول اسبق روابط عمومی استانداری گیلان و عضو خانه مطبوعات این استان به عنوان مجری مراسم مذکور در ابتدا شعری از زبان خبرنگاران قرائت کرد که در آن خبرنگار به خروس جنگی تشبیه شده بود.

-پورحسن در هنگام معرفی شهدای خبرنگار، شهید صارمی را خبرنگار شهید صدا و سیما معرفی کرد که با اعتراض خبرنگاران خبرگزاری ایرنا مواجه شد.

-در حالی که قرار نبود ابراهیم بهمنی‌جلالی به عنوان مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان سخنرانی کند، به اصرار پورحسن برای سخنرانی دعوت شد.

-بهمنی‌جلالی در حالی با عنوان مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان پشت تریبون قرار گرفت که هنوز برگزاری انتخابات این خانه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

-پس از سخنرانی بهمنی‌جلالی مجری از خبرنگاران حاضر خواست تا وی را تشویق کنند که تنها عده‌ای اندک این کار را انجام دادند.

-سخنرانی بهمنی‌جلالی موجب اعتراض جمعی از خبرنگاران شده بود.

-پورحسن مجری مراسم مذکور، فریدون نوزاد پژوهشگر و گیلان‌شناس برجسته استان را روزنامه‌نگار خواند که اعتراض حاضران را برانگیخت.

-به صورت نمادین چند خبرنگار و مدیر مسئول مطبوعات را روی سن بردند تا از آنها تجلیل شود اما لوح خالی به آنها داده شد و مجری گفت قرار است تا چند روز دیگر پول به حساب خبرنگاران واریز شود.

-برخی از لوح‌های تقدیر خبرنگاران بدون شماره ثبت شده بود.

-کسانی روی سن به عنوان تجلیل نمادین رفتند که قبلاً از طرف خانه مطبوعات گیلان و برخی مسئولان اداره کل ارشاد استان انتخاب شده بودند.

-عکس یکی از شهدای خبرنگار استان اشتباهی روی سن زده شده بود.

-دکوری روی سن قرار داشت که مردی روستایی را در حالی که هیزمی در مقابلش روشن بود، در حال روزنامه‌ خواندن نشان می‌داد که هیچ سنخیتی با مراسم نداشت.

-یکی از مسئولان به هنگام سخنرانی به اشتباه ۱۱ مرداد را روز خبرنگار عنوان کرد که بعد به ۱۷ مرداد تصحیح شد.

-برگزاری مراسم روز تجلیل از خبرنگاران گیلان مانند سال‌های گذشته دچار بی‌برنامگی شده بود و نتوانست رضایت اصحاب مطبوعات را جلب کند.

-قرار بود محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با دعوت استاندار گیلان در این مراسم حضور یابد که به دلیل بررسی وضعیت صلاحیت وزرای پیشنهادی و حضور در مجلس نتوانست به این برنامه بیاید.

Share