حاشیه‌های تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی

به گزارش دیارمیرزا مراسم تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی درحالی برگزار شد که علاوه بر حضور مقامات کشوری و معاونان و مدیران راه و شهرسازی دولت‌های فعلی و قبلی، تعدادی از متقاضیان مسکن مهر هم حاضر شده‌ بودند تا شاید بتوانند درخواست خود را به وزیر راه و شهرسازی جدید برسانند. به گزارش […]

به گزارش دیارمیرزا مراسم تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی درحالی برگزار شد که علاوه بر حضور مقامات کشوری و معاونان و مدیران راه و شهرسازی دولت‌های فعلی و قبلی، تعدادی از متقاضیان مسکن مهر هم حاضر شده‌ بودند تا شاید بتوانند درخواست خود را به وزیر راه و شهرسازی جدید برسانند.

به گزارش ایسنا، هنگامی که مراسم تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی در ساختمان شهید دادمان این وزارتخانه در حال برگزاری بود و نیکزاد از عملکردش در دولت دهم می گفت و آخوندی برنامه‌هایش را اعلام می‌کرد متقاضیان مسکن مهر از شهرهای مختلف در پله‌های ساختمان شهید دادمان منتظر پایان مراسم بودند تا شاید بتوانند نامه‌های خود را به وزیر جدید راه و شهرسازی بدهند و مطالبات محقق نشده‌اشان را به گوش مسئولان برسانند.

نیکزاد که پیش از این در سمت وزیر راه و شهرسازی، جدی و بدون هیچ بحث‌ غیرکاری صحبت می‌کرد امروز در جمع حاضران جلسه از بهترین روزهای کاری‌اش سخن گفت و از همسر و فرزندش برای حضور کمترش در خانواده تشکر کرد.

وی که به گفته خودش حتی بیشتر روزهای تعطیل آخر هفته هم سرکار بوده است، بهترین روزهای کاری‌اش را زمانی عنوان کرد که کلید خانه‌ای را به دست کسی می‌سپرد که تا آن روز خانه‌ای نداشته است.

وزیر راه وشهرسازی دولت دهم در آخرین سخنرانی خود دروزارت راه و شهرسازی ضمن حلالیت خواستن بابت اینکه کوتاهی کرده یا حرفی زده است، اعتراف کرد: ” در کارهای دولتی برخلاف دیگران بسیار تند بودم و سختگیری می‌کردم که این امر خوب نبود و امیدوارم دولت بعدی با همکاران با مهربانی رفتار کند”.

نیکزاد کاهش تلفات جاده‌ای در دولت دهم را از عملکردهایش عنوان کرد و گفت: خودش دوبار در معرض مشکلات هوایی و یکبار دچار سانحه جاده‌ای شده اما در زمان وزارتش هیچ سانحه هوایی و دریایی رخ نداده است.

در ادامه این مراسم اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور نیز به مسکن مهر تاکید کرد و گفت که یکی از طرح‌های مهم این وزارتخانه مسکن مهر است که دراجرای آن ایرادهایی وجود دارد و باید برطرف شود و روش فعلی تامین مالی در مسکن مهر ایراد دار است و نمی‌توان مثل قبل با دستور غیر متعارف و فشار به سیستم بانکی، منابع را تامین کرد چون باعث افزایش نقدینگی و تورم می‌شود.

در این مراسم که برخلاف انتظار، وزرای سابق راه و ترابری هم حضور داشتند، آخوندی برنامه‌های غیر متنظره خود را مطرح و اعلام کرد: هیچ برنامه‌ای برای کنترل بازار مسکن ندارد و همه چیز در اختیار بخش خصوصی است.

به گفته آخوندی هیچ یک از سیاست‌های مسکن مهر تغییر نمی‌کند و همه چیز در جهت ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات رو بنایی و زیربنایی ادامه دارد. برای پروژه‌های در حال انجام همان روال ادامه دارد و فعلا همان سیاست‌های قبلی انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم به مردم قول داد در دوران مدیریتش در این وزارتخانه آزادراه تهران – شمال را افتتاح کند.

آزاد‌راهی که پس از چندین دهه خاک خوردن هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است اما آخوندی که اصلی‌ترین مشکل این پروژه را ساختار مدیریتی آن می‌داند وعده داد پیگیری‌های لازم را برای افتتاح آن انجام دهد.

وی همچنین از برگزاری مناقصه فاز دوم فرودگاه امام خمینی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بودجه مورد نیاز برای بخش حمل و نقل را از طریق ابزار‌های مالی جدید و جذب مشارکت بخش خصوصی پیگیری می‌کند.

Share