جعفرزاده با انتقاد از بازگشت ارز 1226 تومان

جعفرزاده/بازگشت ارز مرجع موجب ورود دلالان و واسطه ها به بازار می شود

به گزارش دیارمیرزا : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر بازگشت ارز ۱۲۲۶ تومان به کالاهای اساسی مردم، گفت: بازگشت ارز مرجع به رونق گرفتن رانت در بازار ارز و ایجاد دلالی‌ منجر خواهد شد. غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با […]

به گزارش دیارمیرزا : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر بازگشت ارز ۱۲۲۶ تومان به کالاهای اساسی مردم، گفت: بازگشت ارز مرجع به رونق گرفتن رانت در بازار ارز و ایجاد دلالی‌ منجر خواهد شد.

Picture 378

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان این مطلب که در شرایط کنونی کشور بازگشت ارز مرجع به کالاهای اساسی به صلاح اقتصاد نیست، ‌افزود: دولت باید هر نوع یارانه نقدی را به مصرف‌کننده پرداخت کند تا بدین ترتیب از آمار بالای دلالی بکاهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه که هر جا سوبسید و تخفیفی ایجاد شده فضای رانت در آن مسلم است، تصریح کرد: ارز ۱۲۲۶ تومان نمی‌تواند مشکلات کالاهای اساسی مردم اعم از تهیه دارو‌های ضروری مردم را مرتفع کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ ادامه داد: اگر قرار است به جامعه برای کاهش تبعات گرانی کمک شود باید نرخ ارز به ثبات نسبی نزدیک شده و جلوی هر نوع رانت‌خواری نیز به این ترتیب گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر بازگشت ارز ۱۲۲۶ تومان به کالاهای اساسی مردم، گفت: بازگشت ارز مرجع به رونق گرفتن رانت در بازار و ایجاد دلالی‌های بسیار منجر خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس، با بیان اینکه باید پرداخت یارانه در محل مصرف به مصرف‌کنند‌گان اختصاص یابد، افزود: شاید به این ترتیب و پرداخت یارانه در محل مصرف نیز خود مفسده‌ای ایجاد کند اما در قیاس با سایر حالت‌های پرداخت یارانه نقدی بسیار مفید‌تر خواهد بود.

جعفر‍زاده‌ایمن آبادی، با بیان اینکه پرداخت سوبسید در خط پایان یعنی نقطه مصرف به افراد می‌تواند بسیاری از شائبه‌های ایجاد فساد مالی را از میان بردارد، تصریح کرد: دولت نباید با اقدامی شتابزده با پرداخت یارانه نقدی مشکلات گذشته و تورم موجود را تشدید کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، خاطرنشان کرد: دولت باید نرخ ثابتی را برای ارز در نظر گرفته و یارانه را مستقیم به مصرف‌کننده بدهد تا بدین ترتیب شرایط اقتصادی کشور بهتر شود

Share