ترانه اي براي انتخابات شوراي شهر رشت،

ترانه ای برای انتخابات شورای شهر رشت

هیئت نظارت بر انتخابات کشور برای برون رفت از معضلی که شورای شهر رشت در آن گیر کرده و یارای بیرون آمدن هم ندارد پیشنهاد داد آرا دوباره شمرده شود، اما تخلفات مگر فقط در شمارش آرا بود؟

به گزارش دیار میرزا انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رشت مثل اعضای دوره سوم برای نه تنها شهر رشت و مردم آن بلکه برای مسئولین بالادستی نیز تبدیل به بحران شده و آنان به هر ترفندی رو آوردند تا از ابطال آن جلوگیری کنند اما مگر می شود؟RASHT

مگر می شود انتخاباتی که پر از تقلب و تخلف از برخی داوطلبین گرفته تا دیگران انجام دادند را نادیده گرفت و مهر تایید بر آن زد.

در قدم اول هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان بدرستی وظیفه اش را انجام داد و انتخابات شورای چهارم رشت را تایید نکرد، هیئت نظارت استان نیز وقتی دید فرصت کافی در اختیار ندارد تا تصمیم گیری درستی داشته باشد خیلی سریع با شمردن ۱۰ درصد صندوق ها تغییراتی را در منتخبین بوجود آورد و آن را مورد تایید وزارت کشور هم دانست ولی مگر نفس بازشماری چیزی غیر از این است که اگر تغییری بوجود آمد کل آرا باید بازشماری گردد؟ موضوعی که کوچکی نژاد علیرغم اطلاع از آن بدلیل فرصت کم باقی مانده برای تایید انتخابات شوراها آن را ارجح قلمداد نکرد.

اما وقتی صدای همه از این تغییرات که دکتر جمالی را به علی البدل فرستاد و حجت جذب را به منتخبین اصلی اضافه کرد؛ درآمد، هیئت نظارت بر انتخابات کشور ورود کرده و دستور بازشماری کل آرای شهر رشت را داد، اما آیا مشکل فقط در شمارش آرا بود یعنی اصلا خرید و فروشی شکل نگرفت یعنی تقلبی در صندوق ها رخ نداد یعنی … با این حال بازشماری که قرار بود سه روزه انجام شود الان بعد از هفت روز صدایش درنیامد، شاید برخی از همان دست اندرکاران هم به این نتیجه رسیده باشند که مضمون این ترانه است و برای همین در اعلام نتایج نهایی که گویا منجر به حذف موسوی روزان شده و رسولی را به بهشت آورده تعلل می کنند.

و اما این سروده فریدون مشیری :

گیرم که در باورتان به خاک نشسته‌ام

و ساقه‌های جوانم از ضربه‌های تبرهاتان زخم‌داراست

با ریشه چه می‌کنید؟

گیرم که بر سر این بام

بنشسته در کمین پرنده‌ای

پرواز را علامت ممنوع می‌زنید

با جوجه‌های نشسته در آشیانه چه می‌کنید؟

به هر حال باید منتظر ماند و دید آقایان نمایندگان محترم مجلس چه تصمیمی در خصوص نتیجه نهایی انتخابات شورای اسلامی رشت خواهند گرفت. انتخاباتی که با انواع تخلفات برخی از کاندیداها همراه بود.

منبع:خزر آنلاین

Share