۲۰ بیمار کلیوی به زندگی بازگشتند

به گزارش دیارمیرزا : علیرضا یزدانیبا بیان اینکه انجام پیوند کلیه بیماران دیالیزی را با تلاش نیکوکاران امکانپذیر است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ پیوند کلیه در گیلان انجام شده است. وی هزینه این تعداد پیوند کلیه را ۲۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با پیوند کلیه ۲۰ نفر بیمار به زندگی عادی […]

به گزارش دیارمیرزا : علیرضا یزدانیبا بیان اینکه انجام پیوند کلیه بیماران دیالیزی را با تلاش نیکوکاران امکانپذیر است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ پیوند کلیه در گیلان انجام شده است.

خبرگزاری فارس: 20 بیمار کلیوی به زندگی بازگشتند/ پیوند 50 کلیه در سال جاری

وی هزینه این تعداد پیوند کلیه را ۲۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با پیوند کلیه ۲۰ نفر بیمار به زندگی عادی بازگشتند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان، هزینه عمل کلیه برای هر بیمار را ۱۲ میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: تا پایان سال جاری ۵۰ بیمار دیگر پیوند کلیه می‌شوند.

وی، فشار خون بالا، دیابت، مصرف غذاهای پرنمک، چربی، انواع شیرینی‌ها و… را از مهم‌ترین عوامل بروز بیماری‌های کلیوی عنوان کرد.

یزدانی با تصریح بر اینکه پیوندهای کلیه در بیمارستان رازی رشت انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مدت ۱۶ سال است که پیوند کلیه در گیلان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۶۰ پیوند کلیه در گیلان انجام می‌‌شود، متذکر شد: گیلان سومین استان کشور است که توان پیوند کلیه از افراد مرگ مغزی را دارد که این امر به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

این مسئول با بیان اینکه تمام هزینه‌های انجمن از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود ۸۵ درصد بیماران دیالیزی گیلان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند.

به گفته وی، افرادی که می‌خواهند برای نجات بیماران دیالیزی عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان شوند می‌توانند فرم ویژه را پر کنند و کمک‌های آنها در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

یزدانی فعالیت انجمن مذکور را از سال ۷۲ تاکنون عنوان کرد و یادآور شد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان شخصیت حقوقی و غیر انتفاعی دارد.

وی، خاطرنشان کرد: این انجمن اهداف بشردوستانه را سر لوحه اقدام‌های خود قرار داده و برای درمان بیماران دیالیزی تلاش می‌کند تا با ارائه درمان موثر آلام بشری را کاهش دهد و آنها را به زندگی امیدوار کند.

 

Share