تخلیه و بارگیری ۱۱ فروند کشتی در بندر آستارا

به گزارش دیارمیرزا : فرهاد منتصرکوهساری  با اشاره به وضعیت بندر جدید چند منظوره این شهرستان، اظهار کرد: فاز نخست بندر آستارا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده فعالیت شده است. وی، با بیان اینکه تاکنون ۱۱ فروند کشتی در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است، افزود: ۱۰ فروند کشتی صادرات و یک فروند نیز […]

به گزارش دیارمیرزا : فرهاد منتصرکوهساری  با اشاره به وضعیت بندر جدید چند منظوره این شهرستان، اظهار کرد: فاز نخست بندر آستارا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده فعالیت شده است.

خبرگزاری فارس: تخلیه و بارگیری 11 فروند کشتی در بندر آستارا

وی، با بیان اینکه تاکنون ۱۱ فروند کشتی در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است، افزود: ۱۰ فروند کشتی صادرات و یک فروند نیز حامل کالای واردات بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اذعان کرد: بندر آستارا ظرفیت تا سقف  ۶۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری کالا را دارد و در فاز دوم این بندر تمام محورهای اساسی آن ساخته شده است.

وی، ساخت موج‌شکن‌ها، حصارکشی محوطه‌ها و نصب باسکول‌ها را از جمله اقدام‌ها در فاز نخست بندر چند منظوره آستارا ذکر کرد.

منتصرکوهساری، با اشاره به اینکه فاز دوم بندر آستارا در دستور کار است، خاطرنشان کرد: احداث این فاز به سرمایه‌گذار ابلاغ شده است.

وی، تصریح کرد: اکنون ۲۲ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۴۴ میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و در مجموع ۶۶ میلیارد تومان در بندر آستارا سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ساخت اسکله‌های بندر آستارا را در فاز دوم آن عنوان کرد و متذکر شد: بندر آستارا می‌تواند زمینه اشتغال پایدار را فراهم کند و قیمت تمام شده منطقی داشته باشد و در رونق صادرات کمک کند.

وی، رسیدن بندر آستارا به جایگاه واقعی خود را مستلزم شناخت بازار و بازارسازی دانست و یادآور شد: فعالان بندر آستارا باید برای حفظ وضعیت موجود بازارداری کنند.

منتصرکوهساری خاطرنشان کرد: در بندر آستارا باید به ارزش افزوده و فرآورده‌های کالا پرداخته شود تا بتواند به اهداف مورد نظر دست یابد.

 

Share