برگزاری یادواره سردارشهیدحاج محمود قلی پور

به گزارش دیارمیرزا :  سرهنگ مجید دوهندو، فرمانده سپاه ناحیه رشت امروز(۲۱ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت تشریح برنامه‌های یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ به ویژه سردار شهید حاج محمود قلی پور با تاکید بر شناساندن شهدا به نسل جوان، اظهار کرد: امروز نسل جوان نیازمند یک الگو برای تعیین مسیر […]

به گزارش دیارمیرزا :  سرهنگ مجید دوهندو، فرمانده سپاه ناحیه رشت امروز(۲۱ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت تشریح برنامه‌های یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ به ویژه سردار شهید حاج محمود قلی پور با تاکید بر شناساندن شهدا به نسل جوان، اظهار کرد: امروز نسل جوان نیازمند یک الگو برای تعیین مسیر زندگی است.

وی با اشاره به تلاش دشمن در ارائه الگوهای نامناسب و کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی در قشر جوان افزود: باید شهیدان ایران اسلامی را به عنوان الگو به جوانان ارائه کنیم و وظیفه مسئولان در این زمینه بسیار خطیر است.

دوهندو با اشاره به برگزاری یادواره شهید قلی پور و عملیات کربلای ۲ در رشت، اذعان کرد: سردار حاج محمود قلی پور از شهدای شاخص و ملی استان گیلان است که باید نام وی بر اذهان گیلانیان حک شود.
وی ادامه داد: یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ با محوریت سردار شهید حاج محمود قلی پور، همزمان با سالروز شهادتشان(۱۰/۶/۶۵)، روز یکشنبه(۱۰ شهریور) سال جاری در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه رشت با بیان اینکه گیلان ۱۹۴ شهید را در این عملیات تقدیم اسلام کرده است، تصریح کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری این یادواره فراهم شده تا یادواره‌ای در شأن شهید قلی پور و شهدای کربلای ۲ برگزار شود.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه فرهنگی و اهدا بسته‌های فرهنگی در خصوص شهدا از جمله برنامه‌های جانبی این یادواره است.

گفتنی است، پاسدار شهید حاج محمود قلی پور در سال ۱۳۳۲ در استان فارس در خانوده‌ای مذهبی از پدری گیلانی و مادری اصفهانی دیده به جهان گشود و تحصیلات دبیرستان خود را در رشت به پایان رسانید. با ورود به سن جوانی از آنجا که شور آزادیخواهی و مبارزه طلبی با بیداد در وجودش شعله می‌کشید، به صفوف مبارزین و انقلابیون پیوست و برعلیه نظام جور ستمشاهی تلاش کرد.

با شروع جنگ تحمیلی بسوی جبهه‌های نبرد با دشمنان اسلام شتافت و در طی اعزام‌های پی درپی به جنوب و غرب کشور بارها مجروح شد ولی دست از مبارزه با متجاوزین نکشید، به خاطر قدرت برنامه‌ریزی و تدبیر و طراحی کم نظیرش همیشه در پست‌های حساس و مسئولیت آفرین و پرخطر مانند مسئولیت گروه ضربت عملیات جنگل و فرماندهی عملیات جنگل‌های گیلان برای سرکوبی ایادی استکبار جهانی، فرماندهی گردان رزمی، معاونت طرح و عملیات تیپ قدس، قائم مقام ستاد لشکر قدس و ریاست ستاد لشکر بود. سرانجام حاج محمود در ساعت ۱ بامداد ۱۰ شهریور سال ۶۵ بر فراز قله‌های رفیع کدو در حاجی عمران( محورعملیاتی کربلای ۲ ) بر اثر ترکش گلوله توپ دشمن دعوت حق را لبیک گفت.

Share