با پهلوگیری یازدهمین کشتی تجاری عملیات واردات کالا در بندر آستارا آغاز شد

به گزارش دیارمیرزا همزمان با عید سعید فطر و پهلوگیری یازدهمین کشتی تجاری، نخستین محموله وارداتی در بندر آستارا تخلیه شد.  «دکتر جهانگیر بخشی» مدیرکل گمرکات آستارا در این خصوص خاطرنشان کرد: پس از ۴ ماه فعالیت موفق صادراتی این بندر، عملیات واردات کالا همزمان با عید سعید فطر در بندر آستارا آغاز شد. وی […]

به گزارش دیارمیرزا همزمان با عید سعید فطر و پهلوگیری یازدهمین کشتی تجاری، نخستین محموله وارداتی در بندر آستارا تخلیه شد.

 «دکتر جهانگیر بخشی» مدیرکل گمرکات آستارا در این خصوص خاطرنشان کرد: پس از ۴ ماه فعالیت موفق صادراتی این بندر، عملیات واردات کالا همزمان با عید سعید فطر در بندر آستارا آغاز شد.

وی ادامه داد: نخستین کشتی وارداتی با نام «هیبا» از مبدأ بندر آستاراخان با یک هزار و ۵۰ تن بار از نوع تخته نراد روسی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال، بارگیری شده بود که هم اکنون عملیات تخلیه آن در بندر آستارا در حال انجام است.

بخشی اضافه کرد: بار مذکور متعلق به شرکت بازرگانی «امین چوب کاسپین»است.

وی در ادامه سخنان خود به صادارت کالا از مبدأ این بندر اشاره کرد و توضیح داد: بندر آستارا در فروردین ۱۳۹۲ افتتاح گردیده و تاکنون ۱۰ کشتی تجاری از مبدأ این بندر به بنادر روسیه و جمهوری آذربایجان بارگیری شده است.

مدیر کل گمرکات آستارا وزن کالاهای صاداراتی را طی مدت مذکور ۸ هزار و ۷۱۵ تن بیان و تصریح کرد: ارزش صادرات انجام شده ۳۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی شامل، کربنات کلسیم، پودر PVC، پایدار کننده های PVC، سرامیک، کاشی لعاب دار، پودر صابون، سیمان سفید، تیتانیوم دی اکسید و گرانول های رنگی است.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی و بندری آستارا با بیش از ۸۶ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و سابقه فعالیت گمرک در آن به بیش از ۲۰۰ سال می‌رسد.

اداره کل گمرکات آستارا در امور بندری، واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین‌المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند.

گمرک آستارا در زمینه فعالیت های تجاری توانسته است رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی، عنوان سوم صادرات و واردات توسط حمل و نقل جاده‌ای و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را به خود اختصاص دهد./ایسنا

Share