آیت الله قربانی :

افراد بی‌تفاوت در مقابل ستمکاران و زورگویان بی‌غیرت هستند

امام جمعه رشت افراد بی‌تفاوت در مقابل ستمکاران و زورگویان را بی‌غیرت خواند و بیان کرد: ملت ایران ۲۴۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و اسلام سکوت در برابر متجاوزان را گناه نابخشودنی می‌داند.

در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه چیز را می‌توان از متون اسلام استخراج کرد

به گزارش دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: مقبولیت رئیس جمهور با رای مردم است اما مشروعیت آن با تنفیذ حکم مقام معظم رهبری تحقق پیدا می‌کند.

وی نظر ولایت فقیه در مشروعیت قوانین کشور را یک اصل عنوان کرد و افزود: مردم انتظار دارند رئیس جمهور منتخب مشکلات جامعه را در حد مقدور برطرف کند و باید به دولت جدید فرصت داده شود.ghorbani1

قربانی رفتار دنیای استکبار با جمهوری اسلامی ایران را دوگانه خواند و بیان کرد: غرب اعلام می‌کند آماده مذاکره با ایران است و از طرفی تحریم‌های جدیدی را علیه نظام اسلامی اعمال می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سخنان آمریکا برای مردم جهان ارزشی ندارد، تصریح کرد: آمریکا و متحدانش بدانند ملت ایران ظلم‌پذیر نیست.

وی در ادامه به شهادت محمود صارمی توسط طالبان در سال ۷۷ اشاره کرد و گفت: خبرنگاران در شرایط سخت خبر و گزارش تهیه می‌کنند.

قربانی با اشاره به اینکه خبرنگاران با طرح مسائل می‌توانند کشور را دارای آبرو یا بی‌آبرو کنند، یادآور شد: خبرنگاران مسائلی را مطرح کنند تا آبروی نظام در مقابل دشمنان نرود.

امام جمعه رشت بر انتقاد سازنده خبرنگاران تاکید کرد و افزود: خبرنگاران در تهیه خبر و گزارش جناحی و گروهی عمل نکنند.

وی با قدردانی از ملت مسلمان ایران به‌ویژه مردم گیلان برای حضور در مجالس دینی در ماه مبارک رمضان، اذعان کرد: مردم ایران انقلاب اسلامی را در عمل پذیرفتند.

قربانی رمضان را ماه برکت، تقوا و روزه‌داری توصیف کرد و یادآور شد: اثر ماه مبارک رمضان باید در ۱۱ ماه دیگر جلوه داشته باشند.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به نامگذاری روز قدس از طرف امام خمینی (ره) در جمعه آخر ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: زورمندان جهان همواره به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند و ظلم و بی‌عدالتی را در دنیا رواج می‌دهند.

وی با تاکید براینکه در برابر زورمداران و قلدران جهان نباید سکوت کرد، افزود: بیداری اسلامی و مقاومت به ضرر استکبار است و از این‌رو صلح عمومی را در دنیا ترویج می‌کنند.

قربانی بهائیت را از ادیان ساختگی به کمک استکبار دانست و تصریح کرد: ادیان ساختگی از صلح مستکبران حمایت می‌کنند.

امام جمعه رشت افراد بی‌تفاوت در مقابل ستمکاران و زورگویان را بی‌غیرت خواند و بیان کرد: ملت ایران ۲۴۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و اسلام سکوت در برابر متجاوزان را گناه نابخشودنی می‌داند.

وی با تاکید بر مقاومت در برابر ستمگران، اذعان کرد: دنیای اسلام گرفتار دشمن سرسختی شده که حتی به کودکان رحم نمی‌کند.

قربانی با انتقاد از سکوت روسای کشورهای اسلامی در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: وظیفه دنیای آزاد تنها شعار دادن علیه رژیم صهیونیستی نیست و برای نابودی این رژیم باید سلاح و تجهیزات فراهم کرد.

Share