اعتراض مشترک سرخابی‌ها به سازمان لیگ

مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان لیگ، درباره “نادیده گرفته شدن حق واقعی این دو باشگاه مردمی درباره تبلیغات دور زمین، حق پخش تلویزیونی و بلیت فروشی” خواستار تجدید نظر و رسیدگی مجدد به درخواست قانونی خود را داشتند. به گزارش دیار میرزابه نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در […]

مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان لیگ، درباره “نادیده گرفته شدن حق واقعی این دو باشگاه مردمی درباره تبلیغات دور زمین، حق پخش تلویزیونی و بلیت فروشی” خواستار تجدید نظر و رسیدگی مجدد به درخواست قانونی خود را داشتند.

به گزارش دیار میرزابه نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در بیانیه مشترک محمد رویانیان و علی فتح‌الله‌زاده خطاب به مهدی تاج چنین آمده است:

ریاست محترم سازمان لیگ فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایرانhttp://www5.varzesh3.com/admin/asp/Picture/00940600.jpg

سلام علیکم

احتراما به استحضار می‌رساند مهمترین شاخص‌های حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌های فوتبال بر اساس مقررات و قوانین فیفا مساله فروش بلیت و استفاده از تبلیغات و حق پخش تلویزیونی است در حالی که علی رغم تلاش‌های صورت گرفته فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این حقوق اولیه به باشگاه‌ها ایفاد نشده و مسلما این روند مانع اخذ مجوز حرفه‌ای توسط باشگاه‌ها بویژه پرسپولیس و استقلال از AFCو فیفا خواهد بود.

بنابراین بدینوسیله درخواست جدی خود را در خصوص موارد ذیل اعلام می‌کنیم. خواهشمند است پیگیری موثر تا حصول نتیجه را در دستور کار خود قرار دهید:

الف) در مورد تبلیغات دور زمین ورزشگاه‌ها بویژه ورزشگاه آزادی که در عمل و به حق متعلق به دو باشگاه میلیونی پایتخت یعنی پرسپولیس و استقلال است مسلما حقوق این دو باشگاه نادیده گرفته شده زیرا عقد قرارداد سه ساله با یک رقم تقریبا ثابت و ناچیز علی رغم افزایش چند برابری نرخ‌ها و شاخص اقتصادی روا نبوده و حقوق باشگاه‌ها را تضییع کرده است. خواهشمند است نسبت به اصلاح قرارداد یا عقد متمم آن اقدام کنید.

ب) در مورد حق پخش تلویزیونی با احترام فراوان به سازمان صدا و سیما باید عرض شود؛ به نظر ما در حال حاضر فقط ۱۰ درصد حق پخش واقعی به فدراسیون و به باشگاه ها تعلق می‌گیرد هر چند این امر در ایران اسلامی هنوز شفاف نشده و باور لازم وجود ندارد. لکن عقد قرارداد سه ساله آن هم با مبلغ اندک، جفا در حق باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال است که امید می‌رود این موضوع نیز با جدیت، پیگیری شود. ما مدیران عامل دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال آمادگی همکاری در این خصوص را داریم.

ج) در مورد فروش بلیت نیز اکیدا خواستار واگذاری اختیار بلیت فروشی به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال هستیم تا از این حقوق نیز محروم نشویم هر چند در صورت ایجاد هماهنگی‌های فنی، شرکت مورد نظر سازمان لیگ می‌تواند پروژه را اجرا کند. بی شک بدون ارتباط سیستمی و هماهنگی لازم این امر نیز محقق نخواهد شد.

در پایان ضمن تشکر از مساعی آن برادر گرانقدر و آرزوی موفقیت، انتظار داریم حقوق باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال که مردمی‌ترین و پرطرفدارترین باشگاه‌های تهران و ایران هستند به درستی احقاق شود.

با تشکر

محمد رویانیان (مدیر عامل باشگاه پرسپولیس) – علی فتح‌اله‌زاده (مدیر عامل باشگاه استقلال)

Share