اسماعیل پور:فعالیت ۱۹ کانون تخصصی فرهنگی مساجد در گیلان

به گزارش دیارمیرزا علی اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در گیلان اظهار کرد: امسال دو هزار کلاس غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان در حال برگزاری است. وی به برگزاری چهار کلاس در هر کانون اشاره کرد و افزود: قرآن و احکام از […]

به گزارش دیارمیرزا علی اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در گیلان اظهار کرد: امسال دو هزار کلاس غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان در حال برگزاری است.esmailpour

وی به برگزاری چهار کلاس در هر کانون اشاره کرد و افزود: قرآن و احکام از جمله کلاس‌های کانون فرهنگی مساجد گیلان است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه کلاس‌های فرهنگی، هنری و ورزشی مناسب با وضعیت مناطق مختلف استان در کانون‌های مساجد گیلان برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال ۶۰ کانون فرهنگی جدید در مساجد استان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کانون فرهنگی مصلی امام خمینی (ره) رشت را از کانون‌های فعال در زمینه‌های مختلف دانست و بیان کرد: امسال یک‌هزار نفر جذب کانون مذکور شدند.

وی از فعالیت ۱۹ کانون فرهنگی تخصصی در مساجد گیلان خبر داد و اظهار کرد: ۳۵ درصد کانون مساجد در مناطق شهری استان فعالیت می‌کنند.

اسماعیل‌پور تعداد کانون‌های فرهنگی شهری مساجد گیلان را ۱۷۰ کانون اعلام کرد و گفت: تعداد ۳۱۸ کانون معادل ۶۵ درصد در مناطق روستایی استان فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ۱۳ کانون فرهنگی سال ۹۱ در زندان‌های استان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: ۱۶ کانون با محوریت مصلی شهرستان‌های گیلان فعالیت می‌کنند.

وی به وجود ۲۰۶ کتابخانه در مساجد گیلان اشاره کرد و افزود: ۵۸ درصد کتابخانه‌های مساجد در مناطق روستایی فعال هستند.

اسماعیل‌پور از فعالیت ۱۱۹ کتابخانه باز در مساجد گیلان خبر داد و اظهار کرد: ۸۷ کتابخانه بسته با مدل کتابخانه‌ای در مساجد استان فعال هستند.

Share