احداث باغ میوه های قرآنی در گیلان

به گزارش دیار میرزاعلیرضا شعبان‏نژاد در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، گفت: برای اولین بار در کشور باغ میوه‏های قرآنی در رشت احداث می‏شود.  وی اضافه کرد: این باغ که در فضای بلااستفاده سازمان جهاد کشاوری احداث می‏شود، ۴۰ نوع میوه‏ای که در قرآن از آن یاد شده است کشت […]

به گزارش دیار میرزاعلیرضا شعبان‏نژاد در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، گفت: برای اولین بار در کشور باغ میوه‏های قرآنی در رشت احداث می‏شود.

 وی اضافه کرد: این باغ که در فضای بلااستفاده سازمان جهاد کشاوری احداث می‏شود، ۴۰ نوع میوه‏ای که در قرآن از آن یاد شده است کشت خواهد شد که از جمله آن می‏توان انگور، زیتون، انار و … را نام برد.

 وی با بیان اینکه این باغ از سوی بخش خصوصی درحال ساخت است، گفت: بخشی از محوطه و فضای موجود در محل سازمان جهاد کشاورزی استان در رشت برای اولین بار در کشور و بنا به پیشنهاد استاندار گیلان، به باغ تبدیل می‏شود.

 شعبان‏نژاد خاطرنشان کرد: این باغ به نام شهدای جهاد و میوه‏های قرآنی نامگذاری شده که ۴۰ میوه در این باغ به صورت علمی کاشته خواهد شد و هر درخت نیز به نام یکی از شهدای جهاد کشاورزی نامگذاری می‏شود.

 وی در ادامه از افتتاح باغ هزار و ۵۰ هکتاری زیتون در رودبار در هفته دولت سال‏جاری خبر داد و گفت: این باغ بزرگترین باغ زیتون کشور است.

 شعبان‏نژاد خاطرنشان کرد: این باغ با مساحت یک هزار و ۵۰ هکتار ۱۷ کیلومتر لوله‏گذاری شده و ۱۷ استخر و چهار ایستگاه پمپاژ در آن ساخته شده است.

 وی ادامه داد: شهرستان رودبار در جنوب استان گیلان، حدود هفت هزار هکتار باغ زیتون دارد که حدود چهار هزار هکتار آن بارور است.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی شرق گیلان در لنگرود نیز بزودی افتتاح می‏شود.

 شعبان‏نژاد گفت: ۱۰۵ واحد مرغداری با ظرفیت تولید دو میلیون قطعه جوجه در استان نیز در دست ساخت است که بیش از ۴۰ درصد این واحدها بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند.

Share